80′s nikdy nezemřou: Toyota Carina GT-R

Máme tendenci podléhat autům, která většina ostatních považuje za něco odporného. Naučili jsme se za ty roky tuhle naší úchylku držet na uzdě, psát radši o líbivějších Skylinech a RX-7 a moc s tím ostatní neotravovat. Jednou za čas se ale nedokážeme udržet a musíme napsat i o něčem, co by půlka lidí na ulici přehlédla a druhá půlka si to spletla se starým VW. Vítejte ve světě divných, hranatých a béžových Toyot.

Už je tomu pár let co jsme poprvé narazili na blog jednoho blázna z prefektury Tochigi, která je plná kopců a okruhů, jenž lákají mladé Japonce k různým nevhodným a nebezpečným projevům jejich náklonnosti k autům. Obzvlášť, pokud je jejich prvním autem třeba taková AE86.

Přesně to je i jeho případ. I když takhle daleko to s láskou rezavého šrotu na čtyřech kolech dotáhne asi jen málokdo. Tipnete si, kolik podobných starých Toyot a Nissanů mu stojí na dvorku za barákem? Dva? Tři? Pět? Ani náhodou, má jich celkem 15. A nemluvíme tady o dvou pojízdných autech a zbytku vraků na špalcích, ale o plně pojízdné sbírce všech možných Chaserů, Crown, Mark II a samozřejmě i Coroll. Všechny ležící co nejníž u asfaltu a se sadou adekvátních oldschool kol od SSR, Work a Hayashi.

A jinak tomu není ani u téhle vzácné dvoudvéřové Cariny GT-R, jinak označované kódem AA63. Pokud se v kódech Toyot trochu vyznáte, tak víte, že první písmeno označuje druh motoru a v tomhle případě nejde o nic jiného, než starý dobrý 4A-GE. Nejde o žádný swap z AE86, takhle jste si Carinu mohli přivést přímo ze showroomu. A to i včetně pohonu zadních kol.

Atmosféru klouzacího auta z osmdesátek podtrhuje navíc i vyšisovaná, potrhaná a ductapem slepená skořepina Bride a obligátní Hayashi Street a nebo SSR Formula Mesh se zlatým středem, které majitel nasazuje podle nálady. Nezní to fantasticky? Pohon z legendární AE86 v kombinaci s ještě úchylnějším 80′s designem? No, asi ne no. Ale my to zkrátka milujeme.

tagy: , ,
Like!