DENI Organic

Mobilita Škoda Auto – tak znělo zadání mojí klauzurní práce pro minulý semestr. Hned co jsem se to dozvěděl, tak jsem zajásal radostí, přecijen to byla naše první spolupráce s touto automobilkou. Původně měl přijet na obhajoby i Jozef Kabáň (šéfdesignér Škoda Auto), nakonec přijel jen Václav Capouch (designér Škoda Auto).

Zvolil jsem si vizi dopravního prostředku budoucnosti. Nazval jsem ho dopravní modul Škoda Organic. Jak název napovídá, snažil jsem se vycházet z organické formy, kterou jsem hledal v bambiliónech přípravných skic. Šlo mi hlavně o to nesplynout s davem a vyhnout se současným „trendům“, ale zároveň vytvořit něco ladného a tvarově fungujícího. To se mi doufám povedlo, a pokud jste někdo něco podobného viděl, tak mi to prosím pošlete.

Jedná se spíše o „dotaženější“ tvarovou studii (u kterých není potřeba řešit některé funkční věci). Samozřejmě je tu ještě spousta míst, se kterými nejsem spokojený, ale přecijen jsem současně pracoval ještě na dalších čtyřech zadání a jeden semestr je strašně krátká doba.

Výstup z tohoto úkolu byl model ve 3D, model v clayi (designérská „hlína“), ostrý model (PVC, PUR), plakát formátu B1, prezentační brožura a soubor přípravných skic. Záměrně zde prezentuji jen rendery, model jsem bohužel ještě nebyl schopen dotáhnout do fotoateliéru a fotkama z mobilu ho nechci prezentovat.

Organic má také unikátní řízení, většinu času by byl řízen autopilotem, má však i manuální mód, který není něják zásadní, ale je originální a bohužel nápady na netu se kradou jako na běžícím páse, tak ho zná jen pár „vyvolených“.

Na spodním obrázku můžete vidět, jak zhruba Organic funguje. Jak říkám, s některými částmi nejsem spokojen, jako například s naroubovaným zadním kolem, ale už jsem prostě nestíhal. Klasicky jsem tisknul plakát a brožuru pár hodin před odevzdáním, na druhou stranu lak na modelu byl už zaschlý, což ne všichni studenti stihli :).

Nekrabicový tvar by měl v lidech vzbudit o modul větší zájem, a také by měl lépe korespondovat s okolní přírodou, která, doufejme, v budoucnu bude hrát velkou roli v životě obyvatelstva a dopravy (myšleno symbióza dopravy a přírody).

V tomto semestru mám zadání ještě zajímavější, pracuji totiž opět na Škodovce, tentokrát na prezidentské limuzíně (už se těším na prezentační skicu se Zemanem:)), prezentovat budu přímo v design centru Škodovky před Kabáněm, tak mi držte palce. Aby toho nebylo málo, tak současně pracuji na redesignu Fordu GT40 pro Ford CZ, bohužel u tohoto projektu trošku vázne komunikace, no a to stále není vše ještě mám další tři zadání koloběžku, vnější klimatizační jednotku (Daikin) a Elektrolux Design Lab. Ufff, psaní mi moc nejde, tak doufám, že se to dá číst a někdo si to přečte. Budu rád za Váše upřímné názory, díky DENI

 

Like!