Držte se, s 86 a BRZ je to čím dál lepší

Příchod nové Toyoty 86 a Subaru BRZ byl pro celý „tuningový“ průmysl jak dávka toho nejlepšího heráku pro feťáka s hodně dlouhým absťákem. Toyota už během vývoje auta nenápadně naznačovala, že jí vůbec nebude vadit, když se v něm budete doma vrtat. A když navíc ještě pár týdnů před uvedením do prodeje v Japonsku dala několik desítek aut různým úpravcům na hraní, tak bylo všem jasné, že tohle bude velká událost. Málokteré nové auto nás za ty roky nadchlo tak jako právě 86 díky tomuhle přístupu. Proto jsme celé to divadlo kolem pozorovali s velkým nadšením a tohle jsou věci, které podle nás nejvíc stojí za zmínku.

Přeplňování

Turbo kity a kompresory na 86 v tuhle chvíli vyvíjí každý, kdo pro to má zázemí. Jen v Japonsku jsou nebo brzy budou k dostání kity od HKS, Trust/Greddy nebo Blitz (na obrázku). Ten poslední z vašeho FA20 s dalšími potřebnými úpravami vydoluje 440 koní při tlaku 1.2 baru. Trust vyvíjí kit na základě turba TD06 ve spolupráci s Top Secret, který má po správném naladění nafouknout motor až na 500 koní. HKS začalo nabízet kompresorový kit na klíč včetně elektroniky, který přidá zhruba 50 koní a hlavně výrazně narovná křivku Nm, která je asi největší slabinou točivého FA20.

Oldschool kola

Tohle asi není pro všechny, ale nám starým 86ers při pohledu na novou Toyotu s klasickými koly jako Watanabe nebo TRD Tosco ukápne slza. Vedle toho se ale na japonské poměry netradičnímu rozměru (5×100 s velmi vysokým ET) začíná přizpůsobovat čím dál víc zaběhlých kol, která už dnes mají také status legendy. Vedle úplně nových kreací si tak svou 86 můžete obout do starých dobrých Rays TE37, Regamaster EVO nebo Enkei RFP1.

Tovární závody

Toyota i Subaru potvrdili, že oba jejich modely budou mít v Japonsku svou vlastní závodní sérii, které budou organizovány pod hlavičkou TRD a STi. A pokud budou aspoň z půlky tak zajímavé, jako N2 závody se starými AE86, tak nás čeká hodně velká podívaná. TRD k té příležitosti představilo na Tokyo Auto Salonu svou okruhovou 86, kterou využívá k testování nových dílů a když si jich představím 20 najednou, jak najíždějí do první zatáčky v Tsukubě, tak se nemůžu přestat těšit.

Rally

Ano, je to tak, 86 je hodně oblíbená i mezi rally týmy. Teda alespoň v Japonsku, kde bude vedle továrního týmu Toyoty Gazoo a Subaru závodit i řada závodních stájí.

Nová Supra

Tokyo Auto Salon ukázal ještě jednu věc, kterou nemůžeme opomenout. Pochází opět z dílny Gazoo a i když má krkolomný název GRMN Sports FR Platinum version, tak podle nás jde o jasnou ukázku jak bude vypadat nová Supra. Současný koncept sice stojí na základě GT86, ale některé detaily jako čtyřbodové zadní světla nebo nádech před zadním kolem přímo křičí čtvrtou generací supry.


tagy: , , , ,
Like!