„Facelift“ GT40

Dneska jsem se konečně dokopal zveřejnit první ze čtyř transport designů z poslední klauzury. Začneme tím nejstřídmějším a časově asi nejméně náročným úkolem, kterým byl redesign legendy Ford GT40.

Výsledek práce měl několik podob. Plakát jste si už prohlédly nahoře a text z brožury o redesignované GT40 následuje zde.

K tomuto úkolu jsem přistoupil pomocí mé teorie „škatulek designu“, která se skládá ze tří základních škatulek (vize – legendy – trendy). Většinou jde o kombinaci v různých poměrech. Pro GT40 jsem však zvolil čistě škatulku legendy, tedy vyjít z původní GT40, neposouvat jí do vzdálenější budoucnosti a hlavně jsem se chtěl vyhnout současným trendům. Přesto doufám, že vypadá dostatečně atraktivně i pro současnou dobu.  Představme si auta jako lidi. Původní GT40 měla příjemné přátelské tvary (myšleno komplexní tvar vozu – tedy mile vypadající smějící se člověk). Většina současných vozů na mne působí jako „odměření manažeři“, kteří se širokými rameny derou na vrchol bussinesového řetězce. Tento agresivnější vzhled už v jisté míře, podle mého názoru, dostal redesign z roku 2003, přesto že na první pohled vypadá skoro stejně jako původní GT40. Celý vůz je provázán prvky, které se vyvíjeli v oblasti designu automobilů od zrození prvního Fordu GT až po současnost.  Tento redesign by si měl jít vlastní cestou, neměl by se snažit konkurovat současným předimenzovaným supersportům, dokonce ani výkon by neměl být brutální. Představoval bych si ho jako lehký ladný vůz, se kterým se raději půjdete projet do horských průsmyků  než trávit hodiny zrychlováním na rovné dálnici. Ano, původní GT40 trhala vysokorychlostní rekordy, ale v současné je to už „babička“ a i po tomto „faceliftingu“ by to měla nechat už na jiných.

K takové práci patří i přípravné skici…

… a v neposlední řadě i barevné varianty.

S odstupem času (GT40 jsem dokončil cca před třemi měsíci) jsem si uvědomil pár věcí, jednou z nich je například, že jsem auto neposunul dál, ale to byl částečně i původní záměr. Jen si říkám, že dokud mohu dělat ve škole bez omezení, tak bych asi měl páchat více odvážné věci a tak se tak děje. Bohužel jsem úplně neschopný to sem házet hned, a však dočkáte se. Jen se ještě vymluvím na to, že v současné době pracujeme na designu vlastního elektromobilu, který bude odhalen v lednu 2015 v rámci Plzeň hlavní město evropské kultury. Tak držte palce, náš šestičlenný tým na tom pracuje, takže musím chodit do školy i přes prázdniny :).

tagy: , ,
Like!