Feature: Calvinova FD3S RX-7

Až na Jirkovu červenou Mazdu FC jste na Shatsu příliš mnoho wankelem poháněných mašin neviděli. Dnes to aspoň částečně napravíme a představím vám krásnou RX-7, která patří Calvinovi a rozhodně se zařazuje do škatulky aut, které na silnici zaručeně nepřehlédnete. Karbonová kapota, spliter, část prahů, zadní difusér a část křídla v kombinaci s XT7 Work kolama a Innocent Mica modrou je podle mě prostě ultimativní street look.

Tento konkrétní model je Series 8 Mazda RX-7 Type R Bathurst z roku 2002. Jde tedy nejen o vzácný model vyrobený na oslavu vítězství Mazdy ve stejnojmenné dvanáctihodinovce v Austrálii, ale také o poslední rok, kdy se samotná RX-7 vyráběla. Calvin Mazdu importoval v roce 2011 přímo z Japonska a jedná se tak o čistokrevné JDM, tedy auto určené pouze pro Japonský trh. Téměř sériová FD Mazda dorazila na australský břeh bez újmy. A zatímco si v kontejneru putovala po moři, nový majitel už plánoval úpravy na všech frontách. Když tedy Mazda dorazila, dlouho neváhal a postupně se s každým vyměněným nebo přidaným dílem propracoval až tak daleko, že je jeho auto nejen pro mě perfektním balancem mezi příliš mnoho a příliš málo. Kompletní aero, upravený podvozek a spolehlivý motor naladěný na rozumných 202RWKW (téměř 275 koňských sil na kolech) je snem každého, kdo chce řídit zábavné rychle auto při každé příležitosti. Někteří se teď asi pozastavují nad tím, proč tu plácám o spolehlivosti, když mluvím o ‚rotoru‘. Pravda je ale ta, že za víc jak dva roky vlastnictví neměl Calvin na motoru ani jednu jedinou poruchu. Jak sám říká, je to štěstí nebo také fakt, že se o tyto motory chce starat trochu více.

Čím se vlastně Type R Bathurst liší od ostatních modelů? Popravdě v tom mám pěkný hokej. Mazda tyhle edice do světa hrnula pod tlakema a moji desorientaci tak jenom podpořila. Series 8 Mazdy FD byly určeny výhradně pro Japonsko, jak už jsem zmínil na začátku. Základní model je Type RB, další v řadě je Type RBS, Type R, Type R Bathurst a také Type RS, který tvoří pomyslnou špičku ledovce. Ta má však třešničku na vrcholu, kterou jsou speciální edice. Type RZ, Spirit R a v neposlední řadě R Bathurst R. (Pokud o modelech series 8 Mazdy FD víte více napište mi do komentů, rád se přiučím). Popsat jak se věci mají s konkrétními modely by vyšlo na nejméně jeden samostatný příspěvek, a tak se raději vrátím zpět ke Calvinově ‚rotary‘.

To co dělá každou RX-7 tím pravým ‚rotačním nářadím‘ je nepochybně – ano, správně – wankelův motor. Hlavním cílem byl v tomto lehce zvýšený výkon a spolehlivost. Calvin tak požádal o pomoc Rick Shaw Racing, kteří se postarali o dodávku a montáž vhodných dílů. Později také o naměření 202Kw na zadních kolech při plnícím tlaku turba 15 Psi. Calvin nalazení motoru označuje jako velmi konzervativní ale pro každodenní použitelnost více než dostačující. Pro kontrolu toho, že vše funguje tak jak má, Calvin nainstaloval sérii budíků od Defi a k nim i turbo timer Apexi. Interiér s fantastickým nízkým posezem a se vším potřebným ‚namířeným‘ na řidiče je až na zmíněné budíky zachován sériový, což pouze potvrzuje, jak dobře se dřív stavěla dostupná sportovní auta. Musím dát za pravdu klukům ze Shatsu s jejich heslem ‚BRING BACK 90s!

Jedna z úprav, která byla provedena předtím než vůz zavítal k Australským břehům je podvozek. Sportovnější chování tak zajišťuje kombinace tlumičů od CSC Zero 1 a BR Racing. Brzdová soustava však zůstala původní a tak Calvin neváhal a vybral vhodné díly od předního australského a japonského dodavatele těchto ‚klukovin‘. Přední kotouče DBA 4000 T3 Series, přední brzdové destičky Project μ HC+ a zadní Project μ B Spec jsou určitě rozumnou volbou. Co ale zaregistrujete ještě dávno předtím, jsou kola. Work Emotion XT7 asi nebudou na seznamu kol, které jednou toužíte vlastnit. Přesto ale se správným aero kitem na Mazdy FD3S a SEP3 dokonale padnou. Calvin zvolil osmnáctipalcový rozměr a k tomu přidal 15mm podložky na obou nápravách, tak aby dostalo auto trochu charakteru.

Vzhled celého auta pak doladil kombinací dílů od firem FEED, RE Amemiya, Seibon, Craftsquare a dalšími na zakázku vyrobenými doplňky. Vzhled ale také tvoří pouze polovinu této ikony od Mazdy.

Tou druhou by byl nezaměnitelný tón vycházející ze zakázkového SMB 3,5 palce širokého výfukového systému. O tom se díky přiloženým videům můžete přesvědčit sami. Charakteristické syčení při ubrání plynu má pak na starost klasika v podobě HKS SSQV BOV. A největší nevýhoda vlastnictví ‚rotoru‘ ptáte se? Na to má Calvin jednoduchou a v jistém směru smutnou odpověď. Lepí se na auto víc chlapů než by bylo vhodné. :D Thanks a lot for the photo shoot the other day. You’re legend!

tagy: , , ,
Like!