Feature: Davidova Mazda Miata

Každý máme při vrtání se v autech trochu jiné priority. Jedni žijou jen leštěním kol, jiní zase jen nastavováním podvozku pro co největší zážitek za volantem. A co si budeme namlouvat, drtivá většina z nás toho má v sobě více či méně od každého trochu. Stejně jako všude jinde se ale i mezi námi najdou extremisté, kteří žijí a dýchají jen pro jedno. Tohle je jeden z těch případů.

Pro extremismus obecně moc lidí nemá pochopení a u téhle Miaty tomu samozřejmě není jinak. Většinová společnost zkrátka nemá ráda individua, která bezdůvodně vytváří problémy, ať už je to nácek hajlující na demonstraci, kedra spící ve squatu a nebo hovado budící vás každý den po půlnoci svým hlasitým výfukem na klikaté okresce u vás pod barákem.

Stejně jako většinová společnost nebude mít pro tento druh extremistmu pochopení ani naše ctihodná automobilová obec. Pro ty, kteří mají rádi dobře vypadající auta je to omlácený vrak s hromadou debilních samolepek. Pro ty, kteří si rádi vychytávají každý apex je to vrak co nejede, nebrzdí a kterému nefunguje podvozek. To ale vůbec nevadí, protože Davidovi je úplně jedno co si o jeho Miatě myslíte. Zajímáho jen jedno: kopce.

I když většina z vás teď kroutí hlavou, tak věřte, že tohle auto v sobě má víc důvtipu než se na první pohled může zdát. Jasně, nemá žádný perfektně fungující podvozek a tak podobně, ale v téhle chvíli ho ani nepotřebuje. Úkolem téhle Miaty je jejího majitele naučit co nejvíce co nejrychleji.

A teď se schválně zamyslete. Při čem se toho (s omezeným rozpočtem samozřejmě ) za volantem co nejvíc naučíte, když koupíte auto a dáte hned všechny zbylé peníze za nějaký ten ostřejší podvozek, nebo to všechno utratíte za benzín a olej? A kdy si všimnete většího rozdílu, když ten podvozek koupíte hned, nebo když se nejdřív naučíte ovládat auto na kopci s tím co tam je?

Filosofie na pozadí téhle Mazdy je zkrátka velmi jednoduchá: maximalizovat podněty, které dává řidiči a jednotlivé díly na autě měnit až ve chvíli, kdy přestanou stačit. To je taky důvod proč v ní najdete jen skořepinu Bride Zeta II, o něco menší volant Nardi a o něco víc průchozí výfuk, aby byl motor lépe slyšet. Majitel má dostatečný odstup na to aby věděl, že se ještě pořád může se současnou podobou auta zlepšit.

Znáte to moderní pořekadlo, že je vám při ježdění bokem 1000 koní k ničemu, když se nedokážete sklouznout se stovkou? Mějte to na paměti a schválně se zeptejte sami sebe, co byste s takovou sériovou MX-5 dokázali, než se jí začnete posmívat v komentářích.

tagy: , , , ,
Like!