Feature: Davidova S14

Po Jirkově RX-7 a Honzově Civicu tady máme feature dalšího z mála aut původem z naší malé republiky, který jakoby vypadlo z deset let starého vydání Drift Tengoku. Patří Davidovi z jihu Čech a je zbytečně hlučný, zbytečně nízko a zbytečně moc klouže. A přesně kvůli tomu ho milujeme.

Už jsme o tom psali dřív, ale musíme to připomenout znova. Internet občas škodí. Spousta lidí u něj tráví celý dny a slintá nad stovkami Silvií s dvakrát a třikrát větším výkonem, obrovským křídlem a karbonovým timhle a tamtim. Tenhle přetlak naprosto extrémních aut z celého světa nás pak dělá zlehka imunní vůči těm „obyčejným“ kouskům, stejně jako přílišné koukání na porno vás časem nutí přehlížet i ty obyčejnější holky, se kterejma je ale v posteli stejná sranda.

A přesně o tom je tahle S14. Leckdo nad jejím sériovým vzhledem a vcelku neupraveným motorem ohrne nos, ale ti zkušenější podle několika detailů poznají, že to tahle holka v posteli umí fakt rozjet. Jasně, nemá ty největší ko…la a nejlesklejší lak, ale když přijde na věc a vy si s ní za…jezdíte, tak si uvědomíte, že na vzhledu vlastně zase tak nezáleží. Řada lidí totiž zapomíná na fakt, že S14 je v i základu hodně fajn auto. Motor jede dost na to, aby s ní byla sranda, váha je stále ještě vcelku nízká a bokem se s tím dá taky trošku jet, pokud nejste za volantem úplný máslo. To všechno si David moc dobře uvědomuje a tak místo vymejšlení blbostí postupně upravuje jen to, co nutně potřebuje.

Tím je u auta, které baví hlavně cílenou přetáčivou jízdou samozřejmě podvozek. Ten je v tomhle případě od BC Racing, konkrétně model RM-MA s 8kg/mm pružinami vpředu a 6kg/mm vzadu. Ten sám o sobě ale nemá moc smysl, pokud máte zbytek podvozku po letech vykvrdlanej a proto David vyměnil všechny silentbloky náprav za nové od Energy Suspension, které jsou navíc trochu tužší. K tomu přidal i nové čepy řízení. Kol je k autu víc, na fotkách vidíte konkrétně 17×8″ Azevy E vpředu obuté do Bridgestone RE070.

V interiéru najdete přesně to, co do auta na zábavu patří: skořepinu a o něco příjemnější volant. Nejvíc vám toho totiž auto řekne přes vaší zadek (ok, zní to trochu divně…) a pokud ten v zatáčce lítá sem a tam, tak toho moc neuslyší. David navíc svým sedačkám dodal trochu charakter pomocí pár Montan a za to má u nás další palec nahoru. Volant je klasický Personal Fittipaldi Limited edition.


Když jsem se Davida ptal na obligátní otázku „A co bude dál?“, dostal jsem stejně tradiční odpověď: „Jezdit, jezdit a užívat si to.“ Správnější odpověď snad ani neexistuje. I tak se mi z něj ale podařilo dostat pár informací o tom, co se mu na autě zrovna válí v obýváku a asi vás nepřekvapí, že po vychytání podvozku přijde na řadu menší zásah do motoru. To ale neznamená, že začne hon na nesmyslné výkony, o kterých se tady píše dřív. David na to s výkonem motoru nijak nespěchá a pokud se mu podaří dostat k hranici 300 koní, bude to podle jeho slov vrchol snažení.

Co konkrétně mu k tomu má pomoct? Hlavně větší turbo Garrett GT2860RS a k tomu patřící i větší palivová pumpa, front mount mezichladič od Godspeed a samozřejmě i drobnosti jako turbo timer a pár budíků od JF Performance. Spojka si s tím poradí, protože je už teď keramická od ACT. Jedním ze (zatím) nepořízených snů je klasický Cusco rám, ale na ten je ještě čas. A další plány? „Plány jsou pořád stejný, má to bejt jednoduchý, levný a fungující street-track-drift-ready auto,“ říká majitel. Kéž by to takhle viděla většina lidí u nás, co?

Foto: Honza Fučík

tagy: , , ,
Like!