Feature: Engineered to Slide RPS13

Engineered To Slide, Drift Hilux, Drift Ute, Nigel Petrie, ETS. Pokud jste trochu kutilové, nebo sledujete regulérně největší blogy o upravených autech, pak vám tato spojení nejsou cizí. O staviteli aut Nigelovi Petrie z australského města Geelong ve státě Victoria jste v poslední době mohli slyšet hlavně díky stavbě jeho šílené Toyoty Hilux, ale dnes si řekneme něco více o jeho dalším povozu, který ho dostal na pomyslné internetové výsluní jako první.

Tím je jeho nezaměnitelná červená Silvia RPS13, která jako kdyby vyjela z dílny tunerů jako jsou Akinori Itoh nebo Yoshinori Koguchi. Myslíte, že přeháním? Ani náhodou. Jsem si také téměř jistý, že později právě auta těchto legend měl Nigel v podvědomí, když svoji “S-Chassis” do současné podoby stavěl. Auto pořídil v roce 2007 s jasným plánem udělat pouze základní úpravy tak, aby bylo spolehlivé, ale přitom dokázalo zdatně soupeřit v australských vodách driftu. To se ale později změnilo a RPS13 si prošla slušnou porcí kompletních úprav jak na podvozku, interiéru a motoru, tak i vzhledu.

Když se na chvilku zamyslím nad tím vzhledem, je mi jasné, že všichni už jsme z internetu nasycení všemožnými variacemi bodykitu, ale tak nějak se zároveň můžeme shodnout na tom, že tajně o té RPS13 s Type-X kitem na TE37 nebo AVS Model 5 všichni sníme. Nebo ne? Tak či tak v současné době je právě Type-X tím, co jeho Nissan nosí. Dalšími variacemi pak byly bodykity od URAS a Origin, které mají teď oddech na lavičce střídajících (zároveň ale ponechal 50mm Origin zadní blatníky na místě kvůli rozměru kol).

Kola dělají auto a Nigel o tom ví opravdu víc než dost. Tak jako správný drift car i jeho Nissan může být viděn na nejrůznějších stylových kolech, mezi nimi třeba klasické Rays TE37, BIM Driftmasters nebo Bee Racing. Posledně zmiňované jsou také ty, na kterých jsem auto viděl naposled. A i když Bee*R kola vypadají k světu, nikdo mu nemůže mít za zlé, že je zase swapnul za staré dobré „třicetsedmičky“ hned po WTAC 2013, kde jsem auto naposledy vyfotil. Na fotografiích v galerii níž můžete také zpozorovat jaký rozdíl je mezi kompletně oblepeným a kompletně čistým autem. Zbavení se všech stickerů Nigel zdůvodnil jednoduše tím, že nechce mít sponzory, kteří by na něj konstantně vyvíjeli tlak, který by mu jenom sebral “fun factor”, který u driftování má. A když není žádný sponzor, není ani potřeba žádných samolepek. Jednoduché.

Přestože bylo zmíněno, že síla motoru lehce přes 360 koní na kolech už na leckteré soupeře a rychlejší okruhy nestačí, povím vám, že není nad to sledovat tuhle zbraň pod tíhou turba TD06 jedoucí bokem v poslední zatáčce na okruhu Eastern Creek. Přijde mi to až ironické, že Nigel tenhle setup motoru nazývá “relativně sériovým”, na druhou stranu tenhle kluk z Victorie je už prostě někde jinde. Uklizeno je v motorovém prostoru jak před nedělním obědem a o spolehlivosti není třeba diskutovat. Fotku motoru se mi bohužel nepodařilo pořídit, tak jsem si jí s dovolením vypůjčil od majitele.

Po zkušenostech na podobném SR20, který si vrní v Hiluxu (a věřte, je to něco mimořádného) se Nigel rozhodl udělat pár změn i na tomto motoru. V příštích měsících tak určitě doporučuji sledovat jeho blog, i když z toho asi dostanete slušnou depku. To, že je tento Nissan nevšední svědčí nejen preciznost všech prací, použité díly a nespočet obdivovatelů po celém světě, ale také komentáře, které Nigel obdržel od japonských jezdců při posledním WTAC. Ti totiž zmínili, že tato RPS13 je něco, co by Koguchi postavil v období kolem roku 2000. A to je přátelé podle mě asi největší pocta, kterou vaše “třináctka” může obdržet. Kompletní seznam úprav najdete třeba v článku zde.

tagy: , , , ,
Like!