Feature: Garage F Subaru Legacy

Na japonských okruzích se to jen hemží stovkami všech možných GT-R, RX-7 a Evolutionů, které prošli standardním japonským „okruhovým“ faceliftem. Na většině z nich najdete křídlo o velikosti pracovního stolu, poloslicky Advan s větší pořizovací cenou než je naše auto a víc budíků, než prodávají tady na rohu v hodinářství.

To není samo o sobě nic zvláštního. Nemalá část amatérských závodníků vždycky tíhne k vozům domácí značky, ať už jste Japonec s GT-R na okruhu Okayama, Američan s Corvettou v Laguna Seca nebo Čech za volantem 130RS jedoucí závody do vrchu v Náměšti nad Oslavou. Japonci jsou v tomhle ohledu ale přeci jenom nepatrně jiní. Rádi totiž staví okruhová auta ze všeho, co se jim dostane do ruky.

To na první pohled nemusí znít nijak výjimečně. Kouzlo Japonska ale spočívá v tom, že si řada místních přímo libuje v tom stavět okruhová auta z něčeho, co by jiného ani ve snu nenapadlo. Staví je úplně ze všeho, od absurdních kei aut přes rodinné sedany až po evropské veterány, za jejichž úpravu se tady u nás zpravidla sekají ruce. Spousta Japonců je totiž frustrovaná tím, že musí celý život chodit do práce v šedivých oblecích a chovat se co nejvíc uniformovaně, takže se snaží odlišit kde jen můžou.

Přesně kvůli takové potřebě se na okruzích odlišit od všech těch GT-R vzniklo tohle Subaru Legacy. Má ho na svědomí miniaturní dílna Garage F, která auto postavila ve spolupráci s o něco profesonálnější garáží Auto Service Mori. Použité ingredience jsou přesně ty, na které jste u japonských time attack aut zvyklí: co nejvíc odlehčená a vyztužená karoserie, obří gumy a spousta malých kousků laminátu a karbonu po celém autě, které usměrňují vzduch a pomáhají tak auto o něco málo víc přilepit k zemi.

Život téhle Legacy GT-B Spec započal v roce 1993, kdy si jí současný majitel čerstvě přivezl ze showroomu a okamžitě se v ní začal vrtat. Čas šel dál a dál a na autě přibývaly věci, které z něj dělali čím dál víc schopné auto na okruzích, ale o to méně schopné auto na nákupy. V této roli Legacy postupem času nahradilo malé Suzuki Wagon R a po něm Subaru Pleo, díky čemuž se ze zeleného kombíku mohla stát plnohodnotná okruhovka.

K tomu jí napomáhá nejen již zmíněná upravená aerodynamika, podvozek a lepivé gumy, ale také nemálo upravený motor. Jeho nejnovější specifikace zní následovně: EJ25 s kovanými Tomei vnitřnostmi zvyšující objem na 2.6 litru, EJ20 hlava, velké ventily a pružiny od Tomei a HKS 264° vačky. To vše doplněné turbem HKS GT3037 Pro. A výsledek? Velmi úctyhodných 520 koní a k tomu něco málo navíc se systémem NOS.

To vše jde samozřejmě ruku v ruce s upraveným pohonným ústrojím, kde největší změnu podstoupila převodovka. Původní automat totiž nahradil šestistupňový manuál z Imprezy GDB, na kterém posléze přibyl také sekvenční řadič od Ikeya Formula. Co se podvozku týče, hlavní práci obstarávají okruhové coilovery Apexi N1 a k tomu upravené a rozšířené nápravy kompletně uložené v unibalech. Rozměry těch svítivě bílých TE37 jsou 18×10,5 s ET22 a obalené jsou do 295/35 Advanů A050. Brzdy jsou 355mm šestipístky vpředu a 330mm čtyřpístky vzadu z repertoáru Greddy.

To vše a mnoho dalšího dává dohromady neobyčejný kombík, který dokáže obkroužit okruh v Tsukubě za velmi solidních 59,287 vteřin a začadit se tak mezi ostatní velký kluky, který pokořili tenhle legendární kus asfaltu za méně než minutu. Pokud jedno takové podobně rychlé kolo chcete vidět na vlastní oči, mrkněte na následující onboard z minulého týdne. A jestli se vám Legacy opravdu líbí, můžete prolézt blog jejího majitele na Minkaře.

tagy: , , ,
Like!