Feature: Honda NSX

Minulý rok na podzim jsme chtěli udělat zajímavé auto do AMS Classicu. Chvilku jsme se rozmýšleli, až nás napadla Honda NSX. Na ten popud jsme si vlastně vzpomněli, že jsme v tom autě zatím nikdo neseděli o to víc jsme se s ním chtěli svézt.Hledání nám chvíli trvalo, ale nakonec jsme jednu našli v Karlových Varech.

Majitel byl tak super, že se z něj nakonec stal pravidelný účastník našich veteránských setinových rally. Dozvěděli jsme se, že tahle Honda jezdí už několik let po okruzích a rozhodně ne výletním tempem. Auto má jiné brzdy, výfuk a trocha úprav na podvozku. Prostě funkční úpravy. Když jsme začali fotit tak bylo lehce po dešti (to jde poznat z fotek).

Jezdili jsme z Varů směr Praha. Nevím, zda to tam znáte, ale je to několik serpentin s rozšířením na dva pruhy. Když jsme měli vyfoceno, tak jsme poprosili o svezení, s čímž nám štastný majitel mile rád vyhověl. Sjeli jsme dolu, přičemž cestou jsme si chvilku povídali o autě. Po otočení říká: „gumy jsou skoro sjeté, nezahřáté, takže pojedeme víc v klidu“. Říkám OK. Jenže to jsem netušil, že v těch podmínkách co jsou vidět na fotkách jsme jeli v těch serpentinách v jednu chvíli i skoro 190km/h…

Byl to masakr a z pozice spolujezdce bylo cítit naprosto vše. Všechny informace byly tak čitelné! Byl to perfektní výlet do Varů a musím říct, že i když se mohu svézt ve spoustě nových aut a s pár starými jsem už taky jel, tak tohle bylo nejvíc řidičské auto. A to jsem ani neřídil. :-) Ještě aby ne když vývoj trval 10 let a dělali na něm japonští inženýři pouze za odměnu. A lepšího test jezdce než Ayrtona Sennu si nemohli přát. Také jsem se doslech o tom, že McLaren při vývoji F1 koupil 2 NSX, aby si od nich vypůjčil pár nápadů :-) Už jen pár těchto faktů o něčem vypovídá. Nebudu vás dál zatěžovat řečmi, mrkněte na fotky.

tagy: ,
Like!