Feature: Honzův Civic VT

Málokterý japonský auto je u nás tak často upravovaný jako Honda Civic. To je na jednu stranu super, protože pánové z Hondy odvedli opravdu dobrou práci a když víte kam šáhnout, tak se z týhle malý plechovky může stát hodně rychlá a zábavná raketa. V našich končinách je ale většina Civiců oplastovaná a s hromadou repreáků, takže pokud vás baví to co nás, moc velkou radost z naší scény taky nejspíš nemáte. I tak se ale najde pár vyjímek. Jednou z nich je i tenhle Honzovův Civic VT.

Nic proti laminátům a audiosoupravám samozřejmě, ke Golfům a Oktávkám se to vlastně i docela hodí. U auta s váhou pod tunu a výkonem skoro 100 koní na litr je to ale docela škoda, nemyslíte? No jo no, tyhle kecy vás stejně nejspíš nezajímaj, tak se dáme do toho.

I když největší perlou je v tomhle případě od základu postavený motor, JDM fanboys jako jsme my to moc nezajímá. Nám ukápla slza hlavně z těch svítivě bílých kovaných Rays TE37, který sem putovaly až z Japonska. Fun fact: Jsou sice deset let starý, ale i tak na ně šla na vyvažovačce jen polovina závaží oproti novejm Rotám, který měl Honza předtím. A pak je tu váha 4,1kg…

Od kol v rozměru 15″ x 6,5″ a s ET38 pak vede cesta ke zbytku auta přes Ferodo DS2500 desky a EBC kotouče a BC Racing coilovery. Konkrétně jde o sérii BR s 10 kg/mm pružinami vpředu a 5 kg/mm vzadu. Vevnitř najdete potom obligátní Nardi Classic v průměru 330mm, Recaro sedačky z Integry Type R a pár dalších detailů jako palubovku a budíky z CR-X nebo Buddy Club řadičku.

A teď už zmíněná nejlepší část na tom všem – z gruntu postavený motor B16A1. Ten sice na první pohled vypadá vcelku obyčejně, i když dvacet let stará 1.6 se sériovým výkonem 150 koní už sama o sobě není moc obyčejná. V jeho útrobách se ale schovávají ostré vačky Brian Crower se vším, co k nim patří včetně vyleštěných kanálů, ostřejších ventilových pružin a titanových retainerů. Pod hlavou jsou pak písty s 11:1 kompresním poměrem. Vše samozřejmě doplňují větší vstřiky a upravená řídící jednotka. Celý výpis úprav si můžete prohlédnout tady.

I když je to podle mě opravdu povedený auto, Honza na něj v kuse nadává. Ale ruku na srdce, já na to svoje dokola nadávám taky, to k těmhle autům prostě patří. Nejvíc mu teď leží v žaludku podvozek, protože je pozadu vůči motoru a vyšším výkonem má docela problémy. Spravit by to měly nové silentbloky na nápravách a snad i ostřejší stabilizátory, i když dávat 11 tisíc za jeden se Honzovi fakt nechce. Něco mi ale stejně říká, že je dřív nebo pozdějš stejně koupí. Jak sám píše, „Pokud má to auto za něco stát, bude potřeba do něj ještě nějakou tu konuru investovat…“

tagy: , , ,
Like!