Feature: JAWS 山本自動車

Jak byste definovali slova jako netradiční nebo extrémní v Japonsku, kde jsou přemotorované Silvie a Skyliny jezdící všemi možnými způsoby na okruzích i mimo ně na denním pořádku? Něco takového je v našich končinách oprávněně považováno za svatý grál, ale jak se na tamním okruhu ukázat víc než ostatní, když jste jen jeden z padesáti kdo přijel ve Skylinu?

Na výběr máte ze dvou možností. Buďto utratíte ještě víc peněz za ještě víc dílů a ladění, dokud nebudete mít ten nejvýkonnější Skyline nebo RX-7 široko daleko. A nebo to vezmete z té druhé strany a místo osvědčeného náčiní šáhnete po něčem, na co si budou diváci ukazovat prstem a zároveň klepat na čelo. Tohle je ten druhý případ a uznejte sami, že si díky své netradičnosti pozornost rozhodně zaslouží.

Vítejte ve světě JAWS z prefektury Fukuoka, kteří celý život nedělají nic jiného než předělávají japonská Kei auta na zadokolky a jezdí s nima bokem kde jen to jde. Podivné? Ano. Netradiční? Rozhodně.

Pro běžného petrolheada (nebo jak se tomu vlastně říká) je představa upřednostnění tohohle malého čehosi před monstrózním Skylinem přinejmenším úsměvná, ale nezapomeňte, že řada lidí v Japonsku hledá v autech hlavně možnost odlišit se od většiny společnosti a ne jen uspokojení touhy pálit gumy a řezat apexy. A přesně o tom JAWS jsou.

Základem jejich repertoáru jsou především Suzuki Alto čtvrté a páté generace vyráběné mezi lety 1994 a 2005. Konkrétně jde o modely Works s příplatkovým stálým pohonem všech čtyř kol, na jehož konverzi na zadokolku se JAWS specializují. Téměř vždy najdete pod kapotou osvědčené tříválce F6A a K6A s objemem 657cc, oba již z továrny přeplňované turbem a s mezichladičem a s maximálním povoleným výkonem v Kei třídě 64 koní. Stejné motory najdete například i v ujetém Kei kabrioletu Cappuccino.

To jsou oproti výkonům, na které jsme zvyklí samozřejmě směšná čísla, ale v kombinaci s váhou okolo 700 kilo a velkou ochotou těchto motorů nechat se přifouknout na 100 koní a víc dokáže zaručit překvapivě hodně srandy za volantem. A navíc v kombinaci s pohonem zadních kol… smějte se jak chcete, ale ruku na srdce, minimálně na zkoušku byste se v tom určitě chtěli projet. A nebo snad ne?

tagy: , , ,
Like!