Feature: Kyushu Danji R34 GT-R

Stejně jako vše ostatní se i svět time attacku řítí nezadržitelně kupředu. Důkazem toho může být Skyline R34 amatérského týmu Kyushu Danji, který umí obkroužit Tsukubu za 55 vteřin. Čtete správně, tohle auto nemá na svědomí žádný renomovaný úpravce, ale parta fanoušků, která se po dnu nudné práce v kanceláři po večerech místo rodině věnuje autu v garáži.

To co před deseti lety stačilo na trhání rekordů stanovených velkými úpravci dnes hravě překoná každý druhý amatér. Na jednu stranu se není čemu divit. Jde o přirozený vývoj, kterým jen o trochu dříve prošla celá driftovací scéna, kde na přelomu tisíciletí k výhře stačila jen malá kola, úzké gumy a tvrdý podvozek a dnes pomalu nemáte šanci bez tisícovky koní a půl metru širokých gum.

Majitel tohoto bílého GT-R Miyata Sumihiko si na japonské time attack scéně budoval jméno už několik let, ale do povědomí západních médií se dostal až v říjnu 2014. Tehdy se poprvé se svým týmem ukázal na australském World Time Attack Challenge a získal třetí místo v kategorii Pro Am. Získal tak nejvyšší příčku z nově příchozích jezdců a druhé nejlepší místo z cizích jezdců, lépší byl už jen o příčku výše umístěný legendární „Under“ Suzuki se svou Silvií S15 v kategorii Pro. Ten ovšem na rozdíl od Sumikiho závod WTAC již jednou absolvoval.

Sumikiho domácím okruhem je sice Autopolis v provincii Kyushu (odtud také pochází název týmu), ale téměř stejně často jste ho mohli potkat na 1200 kilometrů vzdálené Tsukubě na akcích jako Battle Evome či Attack. Bylo to právě vítězství v druhém jmenovaném závodě, jehož cenou byla hromada poloslicků Yokohama a letenka na WTAC, která před pár měsíci přivedla tým ze zapadlého konce Japonska do středu pozornosti v Austrálii a odkud také pochází fotky pořízené Radkem, na které právě koukáte.

Základem skládačky této úspěšné R34 jsou na první pohled tradiční díly jako vnitřnosti motoru od HKS zvyšující objem motoru na 2.8 litru a systém V-Cam od stejného výrobce, obří turbo Trust T88-34D a podobně obrovské brzdy od AP Racing či podvozek od výrobce Quantum upravený garáží Nagisa Auto. To je ale jen povrchní výčet dílů, jenž ani zdaleka nevystihuje všechnu tu práci a detaily celého týmu a dílny Decide 226, pomocí nichž se tohle osmisetkoňové monstrum dostalo tam kde je.

tagy: , , , , , ,
Like!