Feature: Martinův Civic FN2 podruhé

Bez týdne by to byly přesně dva roky, co se nám tenhle přiostřený Civic objevil na blogu. Už tehdy šlo o velmi slušné okruhové náčiní a když z Honzy Fučíka vypadlo, že jde tuhle Hondu nafotit po letech znovu, protože jí Martin posunul zase o třídu výš, nemohli jsme odolat a pokusili se z něj vydolovat pár podrobností na další feature.

Co se všechno změnilo? V první řadě to, že se s Civicem už nejezdí do krámu pro rohlíky. Martin se totiž rozhodl udělat z něj čistě okruhové auto, díky čemuž měl záminku k vyházení všech těch zbytečností, které v běžném silničním provozu zpravidla potřebujete. Třeba jako interiér, airbagy, klimatizaci… no však to znáte.

To ruku v ruce s upilováním všech přebytečných držáků, hromady audio příslušenství a samozřejmě i ubroušení izolací („už nikdy více“ dodává Martin) ulehčilo autu o dobrých 150 kilogramů. A to je v dnešní době obezitou trpících aut sakra znát. Pokud by tohle k přilepení auta na silnici nestačilo, tak jsou tady pro jistotu ještě širší pneumatiky, konkrétně 255 místo původních 235. Těm se do sériových podběhů už moc nechtělo, a tak se auto muselo zlehka rozšířit pomocí karbonových lemů blatníků. Pod nimi najdete namísto původních TE37 nově Enkei GTC01 v rozměrech 17×9 palců a s ET42.

Nebojte, to není ani zdaleka konec. Odlehčení i zvýšení výkonu má auto za sebou a tak přišla řada i na jinak často opomíjený zbytek pohonného ústrojí. V převodovce si našla místo nekompromisní sada bezsynchronních převodů. Ty navíc dále vedou ještě ke kratšímu stálému převodu (5.23 vs. sériový 4.7), obojí na zakázku vyrobené od domácích Typer.cz. Stálý převod navíc nově svírá i 1.5 cestný samosvor od Mfactory.

Na své si přišel i interiér, teda to málo co z něj zůstalo. Sedačky jsou nově ještě o něco níž díky pojezdům Bride Ultra Low, se kterými si navíc Martin ještě trochu pohrál a dokázal se tak posadit o další 2 centrimetry níž. Ve skořepinách teď posádku drží pevně na místě pásy Takata v jejich nové černo-zelené kombinaci. A jako třešínka na dortu je tu pak semišový volant od japonských KEY!S Racing.

Bylo by fér uvést na pravou míru, že se tady dokola bavíme o věcech, které jdou jen těžko přehlédnout. To je ale jen zlomek práce, jakou Martin do auta vložil. Na jednu pěknou věc jako nová kola nebo volant připadá totiž deset menších blbostí, které nikdo jiný než majitel neocení. To platí nejen o chuťovkách jako je již zmíněné sekání asfaltové izolace, ale také o předělávání kabelů, zapojování čidel budíků a tak dále.

No a co dál? To samé, čím jsme zakončili článek i před těmi dvěma lety: Jezdit, jezdit a jezdit. A to Civicu jde zatraceně dobře, protože při prvním testování nových úprav obkroužil Most za solidních 1:55,90. A něco nám říká, že to není ani zdaleka konečné číslo…

tagy: , , , ,
Like!