Feature: Martinův Civic FN2

Letní apatie je naprosto zničující věc. Všechno, co není přímo spjatý s ležením na sluníčku a s pivem nás odrazuje jako kříž čerta, psaní článků na náš blog nevyjímaje. Dostane nás z ní většinou jen příliš krátká minisukně jedné z mnoha slečen na ulici a nebo něco stejně vzrušujícího na čtyřech kolech. Třeba takovej Civic Type R na TE37…

… a tak si asi dovedete představit jak mi vyskočil tep, když nám přistály v mailu čerstvý fotky přesně takovýho Civicu FN2 od Honzy Fučíka. A podobně mi poskočil ještě jednou, když jsem si začal všímat detailů na autě a procházet jeho speclist. Nejde totiž jen o další Type R na hezkejch kolech, ale o dost ostrou hračku na okruhy.

Jak moc ostrou? Následující fotka vám napoví. Z jeho K20Z4 čouhá kompresor Jackson Racing a řada dalších koně nahánějících vychytávek jako Hondata jednotka, větší vstřiky nebo titanové svody CPL a HKS catback. To všechno přifouklo výkon o 81 koní na celkovou hodnotu 282hp a 260Nm.

Nebudeme ale zbytečně předbíhat a vrátíme se na začátek, kdy nic z těhle dílů na autě nebylo. Všechno to začalo tři léta nazpátek, když si Civica přivezl jeho čerstvý majitel Martin ze showroomu v srpnu 2010. Předcházela tomu kombinace blbejch náhod a velký smůly. Martina do tý doby bavily hlavně Volkswageny: „Měl jsem Golfa III VR6 i Passat B5 a vždy to byly výborný auta. Pak mě ale moje vysněný GTI V nechalo potřetí za sebou na silnici a já si řekl že je čas na zásadní změnu.“

Cíl byl jasnej: Mazda 3 MPS. Z toho ale rychle sešlo, protože v Česku žádná skladem nebyla a čekací doba byla víc než půl roku. „Tak jsem poděkoval a vyrazil už s nejasným cílem do autosalonu Honda. Po vstupu na jejich showroom jsem uviděl auto, co stálo na vyvýšeném místě nad všemi ostatními a i když jsem neměl ani tušení co to je, tak jsem věděl, že tohle auto bude prostě moje.“

Pak už stačila jen jedna testovací jízda za hranicí 6000 otáček a ruka byla v rukávu. Jako většina kdo má k autu vztah se v něm i Martin začal po čase vrtat a výsledek jeho snažení jsme už nakousli o pár řádků výše. Protože ho ale lákaly okruhy, tak nejdřív začal s většími brzdami od XYZ a podvozkem HKS HyperMax III. Pokud vám ani to nestačí, tak dvě skořepiny Recaro SPG bez pochyby napoví, že to s ježděním myslí vážně.

A stejně jako všechny ostatní podobně vzhlížející auta není ani tohle konečná podoba jeho Civicu. V nejbližší době dostane zadní stavitelnou nápravu, která zase o kousek zlepší ovladatelnost nejen na okruhu. A co dál je už ve hvězdách, ale dá se toho udělat ještě spousta… stačí si vzpomenout jak dlouho vydržela Tsuchiyovi jeho 86. Ale hlavní je jedno: jezdit, jezdit a jezdit!

SPEC LIST

Honda Civic TypeR FN2 Championship white / 2010

Motor
- Jackson Racing Supercharger
- přímé sání Cold Air CPL racing + filtr KN
- svody CPL racing titan
- HKS cat-back
- carbon lišta motoru
- svíčky Denso IK22G
- lehký setrvačník 3.8kg ACT
- spojka ACT keramická 6-prvková
- samosvorný diferencial Honda helical
- řídící jednotka Hondata Flash​Pro
- Hybrid Racing Adjustable Short Shifter
- vstřiky 650cc RC
- magnetické výpustní šrouby Skunk2
- PUR výpně silentbloků motoru
- shiftlight

Podvozek
- podvozek HKS HyperMax III
- brzdy přední XYZ Racing 6ti pístek 330/32 – desky Ferodo DS UNO
- brzdy zadní Light big kit 300/9 – desky FERODO DS2500
- pletené brzdové hadice
- brzdová kapalina EBC BF307+
- PUR silentbloky podvozku včetně zadní nápravy

Kola
- pro denní ježdění Volk racing TE37 17″x7,5″ ET42 gunmetal – Pneu Vredestein Ultrac Vorti XL 225/45/17
- pro okruhy Braid Fullrace A 17″x8″ ET48 white – Pneu NITTO NT01 235/40/17
- kované matice kol Volk Racing

Karosérie
- zadní lip nárazníku Mugen
- kapota Seibon Carbon
- zadní lip křídla Seeker Carbon
- carbon kryty zpětných zrcátkek
- přední maska Mugen
- přední nasavače v nárazníku k přímému sání

Interiér
- řadička Skunk 2
- Skořepinové sedačky RECARO profi SPG XL + pojezdy RECARO
- 4 bodové bezpečnostní pásy Schroth
- G-Tech Pro Fanatic RR telemetrie
- autorádio Alpine car audio CDA-117Ri

tagy: , ,
Like!