Feature: Okruhové EVO VIII

Jestli jsou Češi v něčem nejlepší na světě, tak je to bez pochyby sedění na zadku a remcání. No a my samozřejmě nejsme výjimkou, jak ostatně dokazují nadávky na všechno kolem nás v každém našem příspěvku. Tyhle kecy vesměs k ničemu nevedou, ale jednou za čas se vás bozi rozhodnou vyslyšet a místo dalšího ničení vašeho zbytečného života vám taky jednou udělají radost.

A to se po dlouhé době stalo i nám. U předchozího článku o driftující Impreze z Japonska jsme si zanadávali jak u nás tyhle auta potkáte jen na zablácených cestách v lese. V tom se z ničeho nic objevil Petr s fotkou Eva VIII, které jakoby z oka vypadlo těm na Tsukubě nebo ve Willow Springs. Ale s tím rozdílem, že tohle právě vyfotil na veřejných jízdách v Mostě.

Málem jsme neudrželi stolici štěstím, když jsme něco takového zahlédli v našich končinách a nakonec nás ani moc neotrávil fakt, že ve skutečnosti pochází z Německa. Podobně laděných Lancerů je v celé Evropě tak zoufale málo, že každý takový kousek potěší.

Trochu jsem oprášil němčinu a po nějakém tom prolejzání netu se mi podařilo najít forum Evofan.de, kde má majitel svůj projekt popsaný. Ukázalo se, že je Evo kromě hodně agresivní aerodynamiky vcelku jednoduché a není na něm nic, co by tam nutně nemuselo být. Základem u takového auta je samozřejmě podvozek a brzdy, v tomhle případě KW var.3, ostřejší desky EBC a pancéřové hadice Goodridge…

… a pak na něm najdete všechny ty klasické drobnosti, které na turbo auto patří. Znáte to, věci jako Forge Splitter BOV nebo Blitz FATT turbotimer. Mezichladič od APR už zase takovou drobností není, ale pořád ještě spadá do kategorie „bolt-on“ dílů, které k tomu podle mě tak nějak patří. Nikde ale žádná nesmyslně velká turba ani stobodové klece, kvůli kterým už nikdy nepřijedete na okruh po vlastní ose. Vše je maximálně jednoduché a tak je to podle nás nejlepší!

tagy: , ,
Like!