Feature: Petrova MX-5 NB

Na obhlédnutí Petrova NB jsem se těšil už nějakou dobu. A taky splnilo očekávání, na živo vypadá a zní mnohem lépe, než jsem si představoval a znal z fotek a mizerných videí natáčených na mobil.

Vezměme to popořádku. Petr si díly sháněl několik let dopředu, a jelikož jsem pomáhal s výběrem a dovozem části z nich, věděl jsem, že to bude pecka a rozhodně nejlepší NB v republice. Výsledek se začal pomalu blížit, když padlo rozhodnutí odvézt auto do servisu na kompletní generálku karoserie a celolak. Zdá se to jako jednoduchá věc. Auto odvezete do servisu, hodíte jim na stůl peníze a nemusíte se starat.

V tomhle případě je bohužel opak pravdou a Petr si zažil zhruba rok hrůz v podobě neschopného mechanika, převozu auta do dalšího servisu, oprav škod napáchaných jedním člověkem a ztracených nebo poškozených dílů. Z větší části už je naštěstí situace vyřešená a auto jezdí a funguje.

Petr nad výběrem správných dílů trávil hodiny a dny času zjišťováním všech možných detailů a zkušeností ostatních. Vše muselo být funkční. Nejdéle se asi řešila kola a podvozek. Auto sedí na tlumičích Bilstein B8, Flyin‘ Miata pružinách a dorazech od Fat Cat Motorsport. Ramena a diferenciál byly osazeny PU silentbloky Prothane. Stabilitu v zatáčkách pomáhá udržet tužší stabilizátor Flyin‘ Miata a o brždění se starají čtyřlístky Wilwood s 279mm kotouči vepředu a větší sport brzdy vzadu. V začátku jsme hledali kola SSR Type-C, ale nakonec padlo rozhodnutí na Rays CE28N 15×6.5 ET35. Nová. Přímo z Japonska.

Další Petrovou úchylkou je tuhost karoserie. Proto na autě najdete přední a zadní rozpěry Autoexe a na podvozku jsou pak výztuhy nosníků Flyin‘ Miata a další výztuhy Autoexe a pod blatníky se ukrývají výztuhy Boss Frog. Celý balík pak uzavírá náš vlastní Garage5 rám, jehož prototyp se dělal právě na tomto autě a je do něj vevařený.

Motor je prozatím až na lepší kabely a svíčky v seriovém stavu. Uchycený je na tvrdších Mazdaspeed silentblocích. Originál airbox je prozatím nahrazený Apexi filtrem a do budoucna ho chce Petr vyměnit za Autoexe CAI. Za motorem je odlehčený 3.5kg setrvačník TODA a Exedy spojka.

Výfuk je složený z Maxim Works svodů, jedněch z nejlepších „off the shelf“ svodů na trhu, Magnaflow sportovní katalyzátor, Flyin‘ Miata středového dílu a koncovky Racing Beat.

Co se týká pohledových věcí, faceliftový přední nárazník má navíc Mazdaspeed lip se spliterem Track Dog Racing a na bocích jsou malé originální prahy. Opět platí, že v jednoduchosti je krása. Uvnitř auta je akorát odsazený volant Nardi Classico a Garage5 hlava řadící páky. Pokud se o podobná auta trochu zajímáte, tak podle výčtu věcí v řádcích nahoře určitě pochopíte, že jde o opravdu ostrý nástroj na okresky. Jediné co můžu dodat je, že už se těším, co si zase Petr vymyslí příště, protože mu vše funguje a auto vypadá a jede neskutečně!

tagy: , , ,
Like!