Feature: Překvapivá KE70 z Německa

O našem letním výletu na německý Reisbrennen spolu s klukama z MP Servisu jsme se tu už zmínili několikrát. Víte ale co nám na téhle společné akci udělalo ještě větší radost, než když nám chvilku pohlídali stánek a pak se chlubili kolik prodali trik? Když se při sobotní cestě pro limču jen tak mimo řeči zmínili o tom, že potkali stejnou Corollu jako je ta naše stříbrná.

Počkat, to jako fakt? Tady je KE70? Po zhruba dvacetiminutovém obíhání asfaltového parkoviště ve 45 stupních ve stínu jsme ji našli. Z dálky bylo trochu zklamání na náš vkus až zbytečně přehnaná velikost kol, ale po pár minutách rozhovoru s majitelem a po otevření kapoty jsme museli uznat, že je to vlastně adekvátní. A co že se v téhle přes třicet let staré cihle skrývá?

Vidíte správně, pod kapotou je sice původní 4A-GE (i když slovo původní je v tomhle případě hodně na hraně), ale už dávno není atmosférické. Konkrétní setup vám bohužel neřekneme, protože se nám od léta klasicky vykouřil z hlavy, ale motor má prý v současném setupu odbržděno asi 380 koní na klice. to na dnes už 30 let starou 1.6 docela slušné, co?

Pro upřesnění, pokud náhodou netrpíte stejnou obsesí na starou japonskou ocel jako my. AE86 a KE70 sice vypadají naprosto odlišně, ale základ mají obě auta stejný. Pokud jste tedy v Japonsku po patnácti letech driftování znova poslali svou 86 do svodidel a už se vám okoukala, tak jste jednoduše přeházeli vše do KE70 a vesele se bavil dál. V Evropě můžete děkovat bohu pokud seženete aspoň jednu z Coroll, a proto se majitel rozhodl vyměnit všechny poddimenzované díly rovnou za nějaké lepší od úpravců a nebo bytelnější z jiných aut.

Pokud začínáte také pomalu podléhat kouzlu KE70 a tohle konkrétní auto vás zaujalo, tak vám můžeme prozradit, že se majitele budeme snažit dostat 6.8. do Sosnové na sraz Enjoy 86. O tom ale více až za pár týdnu.

tagy: , , ,
Like!