Feature: Top Fuel/Voltex S2000RR

V Japonsku existuje několik desítek okruhů, kam se každoročně vydává nemalé množství tunerů vyzkoušet nejnovější díly a různá nastavení s jejich demo auty. Tím asi nejznámějším je Tsukuba. Legendární minutová hranice je výzva pro všechny, kteří v (nejen) japonském světě tuningu chtějí něco znamenat.

Jeden z dalších okruhu je Suzuka Circuit s nezaměnitelným a velmi fotogenickým prostředím. Tento okruh byl postaven v počátcích šedesátých let a první závod Formule 1 se zde jel v roce 1976. Kromě mezinárodních, televizně velmi atraktivních závodů, Suzuka Circuit stejně jako Tsukuba slouží k testování hlavně předním japonským úpravcům.

Jedním z nich je bez pochyby Top Fuel. A tak když jejich Hondě S2000 naměřili neuvěřitelný čas 55.350 na Tsukubě, což ji posunulo na pozici nejrychlejší S2000 na tomto okruhu vůbec, nikdo se nemohl dočkat, až se pokusí zlomit rekord v Suzuce. Jestli se vám teď v hlavě vybavilo provařené logo s hláškou „VTEC Just kicked in“, tak to je sakra pravda. Jsou to totiž asi dva týdny, co se týmu Top Fuel podařilo v Suzuce smést pomyslného vládce z trůnu – HKS Evo CT230R. Pokud svět time attacku příliš nesledujete, tak jde o celokarbonové Evo, které drželo absolutní rekord v Tsukubě sedm let. Honda S2000RR týmu Top Fuel zvládla zajet kolo na Suzuka Circuit za 2’02.865.

Obutí jednomu z nejrychlejších upravených aut v Japonsku poskytl Advan, konkrétně semi slick A050 v rozměru 295/35 R18. Vůz pilotoval Nobuteru Taniguchi a.k.a. NOB (No One Better), který pár měsíců zpět pilotoval S2000RR i na WTAC. Dovolil jsem si tedy přiložit pár fotografií právě z této akce. Přesné specifikace o „raketě“ z Japonska nejde úplně snadno dohledat, ale základ v roce 2013 tvořil zvětšený objem na 2156cc, turbo HKS GT3540, 712.5PS a v tunelu vyvinutý aerokit od Voltex.

Stejně jako všechna ostatní auta postavená pro osekávání setin z každého zajetého kola i Tahle S2000 prochází neustálým vývojem. Pánové z Top Fuel se nedávno pochlubili, že z motoru vydolovali další necelou stovku koní, konkrétně 802, pomocí většího turba HKS GT3082R. Na letošní závod WTAC dostane také novou převodovku od Holinger namísto původní sekvence HKS. Nevím jak vy, ale já se nemůžu dočkat až jí zase uvidím v akci!

Jestli patříte mezi ty, co se Hondám spíše smějí, doporučuji tuhle přeskočit. Záběry z rekordního kola si můžete prohlédnout v přiloženém videu, ale pozor na nekvalitní audio záznam, doporučujeme otevřít další okno a poslouchat přitom heavy metal. :D

tagy: , , ,
Like!