Feature: Total Car Service Usui

Pamatujete, jak jsme se v článku o JF Performance CR-X rozjímali nad tím jak důležitou roli hrají v Japonsku malé lokální dílny a garáže? Přesně jednu takovou specializující se hlavně na Mazdy MX-5 si dneska ukážeme.

Říkají si Total Car Service Usui a tuhle malou dílnu a bazar v jednom najdete téměř na úpatí hory Akagi, kterou můžete znát ze seriálu Initial D. Mimochodem, všimli jste si, jak jména všech těhle dílen začínají slovy jako Total Car Service, Hyper Racing Factory, Parts Produce Pro a podobně? Ale zpátky k Usui. Nachází se sice u známého touge, ale majitel jezdí radši na okruhy než do kopců.

Jak můžete vidět na téhle fotce ze Streetview, stojí před dílnou spíš kei cars a na zbytku prostoru menší offroady typu Suzuki Samurai nebo Mitsubishi Pajero Mini. Hned před vchodem ale najdete i čtyři NA Roadstery a uplně vzadu se krčí jedna S2000. Uvnitř najdete malou garáž se zvedákem pro jedno auto a nezbytným nářadím a hned vedle kancelář spojenou s obchodem. Víc typicky japonská tahle dílna už snad ani nemůže být. Nemovitosti jsou v Japonsku totiž dost drahé a proto se většina podobných garáží tísní v takových miniaturních prostorách. Inventář obchodu není nijak rozsáhlý, ale i tak by většině lidí mimo Japonsko dokázal zvednout tlak.

To hlavní co nás zajímá tu však vidět není. Jedná se o jejich dvě závodní NAčka. Bílé NA8, dříve přeplňované kompresorem MP45, dnes se čtyřklapkou a TODA stroker kitem (1928 ccm) a druhé NA8 na dvojitých karburátorech Mikuni, které můžete vidět na úvodní fotce. Obě auta se pravidelně objevují na okruzích jako je Ebisu nebo Nikko.

Obě auta jsou na naše poměry celkem hardcore, ale bílé je pořád trochu civilnější a majitel s ním běžně jezdí i na výlety jinam než na okruh. Původně se jedná o 1.6, do které později přišel BP motor s MP45 kompresorem a vstřikováním NOS. Momentálně ale zajíždějí nový motor s již zmíněným TODA stroker kitem, ostrými vačkami, čtyřklapkou a kovanými vnitřnostmi, na který se časem kompresor zase vrátí.

Druhé auto je určené už čistě na okruhy, kam ho majitel dopravuje na odtahovce. Kompletně zakrytovaný podvozek, odlehčená trubková ramena, karburátory Mikuni a motor, který točí 8 000? Bereme všema deseti!

Minulý víkend se účastnil trackdaye na Tsukubě, kde zajel nejlepší čas 1:01,959. Já nevím, jak vy, ale docela rád bych viděl taková auta i na našich okruzích. Ale co víme, třeba se během letošního roku něco objeví. Pokud se vám jejich práce líbí, tak neváhejte a koukněte na jejich blog na Minkaře.

tagy: , , , ,
Like!