Feature: Vítkova Impreza GT

Jak tak běhám po automobilových akcích, občas po mně někdo chce fotku svého povozu z ježdění. S některými zájemci slovo dalo slovo a domluvili jsme se i na nafocení jejich aut. Asi první, s kým jsem celou spolupráci dotáhl do zdárného konce, je Vítek se svou, ne zcela sériovou, gétéčkovou Imprezou.

Subaru Impreza GT

V létě jsme se vydali na Kokořínsko, vyslechli pár nadávek týkající se uřvaného výfuku (resp. ty jsem vyslechl já – nebyla šance, aby k Vítkovi za volant něco dolehlo) a prostě užívali fajn dne. A co auto? To nechám popsat samotným majitelem:

Subaru Impreza GT

Auto jsem pořídil v létě 2009 jako skoro sériové GT. Seznamování s autem a řešení komplikací bylo zdlouhavé, složité a nákladné. Motor se choval podivně a postupně odešly písty i turbo. Auto brzdilo jako GT, tzn. vzhledem k výkonu skoro vůbec, navíc sériové nastavení mezinápravového diffu cca 50 na 50 způsobovalo zcela nevypočitatelné chování na limitu. Sporadicky (velmi sporadicky) došlo k driftu zádě, nicméně většinou spíše nastávala nedotáčivost předku.

Subaru Impreza GT

Později se začala sypat skříň – nejdřív trojka pak i dvojka. Přitom ale 4 z 5ti znalců Subaru, kteří se s tím svezli, hlásilo „To jede víc než GT!?“ a já si říkal „no jede… ale nebrzdí a nezatáčí!“

Subaru Impreza GT

Na jaře 2013 jsem se rozhodl k razantní přestavbě. Během té se mimochodem zjistilo, že je v tom řídící jednotka z STI, takže gétečkových 218 koní to fakt nemělo. Pro další posun jsem pořídil „dárce orgánů“ z GB a to model STI version 5.

Subaru Impreza GT

Tedy motor asi 280 koní, krátká skříň, středový diff napevno 35/65, silnější stabilizátory, velké brzdy Brembo. Dále jsem přidal šroubovaný polorám z STI RA, krátké řízení, čtyřbodové pásy, ližinu pod motorem a pár dalších vychytávek…

Subaru Impreza GT

Rozdíl s původním autem je obrovský – kombinace výkonu a hmotnosti lehce přesahující 1200 kg je těžko popsatelná! Pořád však mám na paměti, že cesta od GT, model 1999, k tomu, co je na obrázcích, je posázena komplikacemi. A celkově je v mnoha směrech bolestivá a náročná. Výsledek však stojí za to!

Vít

Subaru Impreza GT

tagy: , ,
Like!