Galerie: Brno GP Revival * part01

Věci se mění. Formule mně nikdy moc nebavila. Nadpozemská auta, ke kterým se nikdy nedostanete nijak blízko a až moc se kolem nich vznaší aura obrovských investic. Se starými závoďáky jsem to měl jiné – snad proto, že jsem je začal vnímat o něco později, ale samosebou jen jako exponát v muzeu nebo fotografovaný objekt… A pak stojíte v depu, třesou se vám kolena a utíráte sliny.

Brno Grand Prix Revival, Brno GP Revival, Automotodrom, HPGCA, Lola T70,

Pár minut jsem ani nevytahoval fotoaparát. Tak intenzivní zážitek jsem už dlouho neměl. Prostě jsem tam stál a čuměl, neschopen utřídit si myšlenky a normálně fungovat. Můj pohled byl upřený na rudý doutník z padesátých let, formuli Maserati, se znaky MO28 na zádi a já se vyžíval v tom, jak dopolední slunce krásně popisuje jednotlivé části kapotáže.

Brno Grand Prix Revival, Brno GP Revival, Automotodrom, HPGCA, Maserati 250F,

Popošel jsem dál, kvůli snaze vzpamatovat se, ale pořád jsem jen zíral na legendy, které jsem znal jen z internetu a různých fotografií. Asi po deseti minutách mi došlo, že bych mohl vytáhnout fotoaparát a pustit se do díla, nicméně přesto jsem se párkrát přistihnul, jak jen hledím a užívám si tu chvíli. Situace mně bavila o to více, že byl pátek a já byl v Brně na okruhu. Kvůli takovým autům bych si klidně udělal pořádný výlet za hranice…

Brno Grand Prix Revival, Brno GP Revival, Automotodrom, HPGCA, AC Cobra, Gentlemen Drivers,

Jednalo se sice jen o trénink na následující dvoudenní klání, přesto (nebo právě proto) jsem se náramně bavil. Návštěvníků bylo pomálu a zdálo se, že díky seznamování se s tratí bez doprovodu stopek volili někteří jezdci přeci jen trochu rozevlátější styl jízdy. Anebo to byl jen nejlepší způsob pro zdolání dané pasáže. No prostě bylo skvělé vidět Cobru, jak v mírném smyku nalétává do levotočivé zatáčky pod tribunou F, podobně jako jízdní styl nejrychlejších z „menších“ formulí. Nicméně protože jsem rozetnul galerii z toho skvělého dne na dvě, nebudu předbíhat – v této první jsou, vedle ustavičného procházení depem, trénink aut určených pro závody typu Le Mans jezdící bývalou Skupinu 4 z přelomu šedesátých a sedmdesátých let, demonstrační jízdy československých formulek a ještě trénink „Gentlemen Drivers“, kde jezdí cestovní vozy vyrobené před rokem 1966. V další galerii pak budou převážně tréninky formulí 1 různých dekád a jejich nižších derivátů. Snad jde z fotek vycítit aspoň malý zlomek neopakovatelné atmosféry, kterou na podobných akcích zažijete. Totiž že ta auta jsou a pořád žijí.

Brno Grand Prix Revival, Brno GP Revival, Automotodrom, HPGCA,

tagy: ,
Like!