Feature: Heasman Steering GT-R

Dnešní feature auta bude v Radkově režii a ukáže vám, že i z obézního a elektronikou přeplněného GT-R se dá postavit velmi obstojné okruhové auto. Chybějící interpunkce si nevšímejte, českých klávesnic v Austrálii moc nemají.

Koupeno jako zbrusu nove v roce 2009, kdy krome uprav vyfuku a brzd nebylo treba nic jineho, si toto GT-R decentne vrnelo po vsech moznych i nemoznych cestach a zavodech. Zmena nastala, kdyz majitel vozu absolvoval petidenni kurz rizeni ‘Drive Bathurst’. Privitejte Heasman Steering GT-R.

Rozhodl se totiz zmenit decentne upravenou godzillu na zbesile monstrum. Australska spolecnost Heasman Steering (dale HS) se specializuje na upravy podvozku, od nastaveni odklonu az po komplexni reseni pro zavodni vozy. V dobe, kdy melo k zasadnejsim upravam dojit, ale nebylo mnoho zdroju informaci jak s GT-R nalozit, aby auto bylo funkcni a spolehlive.

HS zacali logicky tam, kde byli nejsilnejsi v ‘kramflecich’ – podvozkem.  Bilstein MDS, silnejsi stabilizatory a nastavitelna ramena tvori zaklad, ktery uz tak velmi uchvatne chovani vozu jeste vylepsily. MDS znamena  ’Modular Dampling System’ a tyto tlumice jsou rozhodne neco, co bychom v beznem GT-R nenasli. Jsou vyrobene z hliniku pro lepsi chlazeni a nizsi hmostnost. U kazdeho z tlumicu si muzete individualne nastavit odskok a kompresi na stupnici od jedne do deseti, kdy jednicka vyjadruje nejmekci nastaveni.

Zustat pouze u podvozku ale neslo. Croydon Racing Development byli velmi vybiravi pri hledani vhodnych dilu do motoru a tak na seznamu polozek do motoroveho prostoru najdete znacne zastoupeni HKS dilu, ktere v kombinaci s dalsimy dily od prednich australskych firem tvori srdce tohoto monstra.

O tom, ze se podarilo postavit opravdu vyjmecny vuz, svedci casy zajete na ruznych tratich. Napriklad rekord 2:15 v kategorii ‘road registered’, legalne prihlaseny vuz, se podarilo zajet na nejslavnejsi australske trati Bathurst a na dalsich se casy tohoto GT-R rovnaji casum, ktere zajizdi chvost sampionatu V8 Supercars. Brad od HS priznal, ze po svezeni v GT-R na dvou tratich je tento vuz naprosta silenost, akcelerace a prilnavost je neuveritelna. Nemam o tom pochybnosti…

Vaha vozu a plany do budoucna nebyly naladeny na stejnou notu a tak na radu prisla yoga, pilates a hodiny stravene v posilovne. Tim samozrejme myslim odstrojeni interieru, karbonove dvere Top Racing HK a take karbonova kapota od Top Secret. Tresnickou na dortu jsou pak na zakazku vyrobena osmnnacti palcova kola HRE navlecena do zavodnich slicku Michelin.

Bezpecnost posadky zajistuje klec, od trosku ironicky pojmenovane firmy Killer Customs, par zavodnich sedadel od RECARO s pasy Sabelt a v neposledni rade kombinace Brembo/AP Racing J Hook brzd.

Doufam, ze se Vam toto vice nez sestiset konove monstrum libi. Jak jsem se docetl, ‘klokani’ tam dole se chystaji na plno vyuzit potencial HKS GT800 Turbo kitu az potom, co jim prijdou silnejsi dily pro HKS prevodovku. Doufejme tedy, ze uvidime tohle monstrum velmi casto litat po okruzich jak silene bez sebevetsich problemu. Protoze to je logicky to jedine, co ma majitel vozu v planu.

Fotky byly porizeny pri prilezitosti WTAC v roce 2012, Shatsu Zdar!

Radek
info via the-lowdown.com

SPECS:

ENGINE:
- HKS GT800 turbo kit
- HKS pistons, rods, cams
- COBB tuning software
- HKS spark plugs
- Willall Racing high volume oil sump
- HKS intercooler
- HKS blow off valve
- HKS transmission cooler
- ID 2000cc injectors
- GReddy XL titanium exhaust
- Top Secret oil catch can

DRIVELINE:
- Willall Racing transmission fluid

SUSPENSION & BRAKES:
- Bilstein MDS custom adjustable coilover shocks
- Eibach springs
- Dodson adjustable camber arms
- Forged Performance sway bars
- AP Racing J Hook rotors
- Carbotek XP16 brake pads
- Willall Racing brake spray kit
- Braided brake lines

WHEELS & TYRES:
- HRE custom wheels
- Michelin racing slicks (F: 28/71/18, R: 31/71/18)

BODYWORK:
- Top Secret carbon bonnet
- Top Racing HK carbon doors
- Aeromotions rear wing
- Power House Amuse front splitter

INTERIOR:
- Killer Customs roll cage
- Recaro seats
- Sabelt harnesses
- MoTeC data logging digital dash

PERFORMANCE:
- 470awkW (630awhp)

tagy: , , ,
Like!