HKS Street GT86

Po příchodu GT86 se všichni úpravci začali předhánět v tom, kdo z ní dokáže vydolovat víc koní a čí bude rychlejší na tom či onom okruhu. Vidět všechny tyhle přemotorované a vyrámované 86 stojí samozřejmě za to, ale ruku na srdce, většina z nás nikdy takové auto mít nebude…

… a přitom ty stovky koní a slicky vlastně ani nejsou potřeba. Stačí se podívat na tuhle GT86, kterou dali dohromady v HKS. Podle mě přesně vystihuje to o čem nová 86 je. Toyota jí od začátku nenabízí jako hotové auto, ale jako dobrý základ, na kterém můžete stavět. A tak to udělá většina lidí, kdo se v ní bude chtít vrtat. O turbech a tak podobně budou všichni povídat, ale prodávat se nejvíc budou mnohem základnější věci – podvozky, výfuky a sání.

A to v HKS moc dobře vědí. A tak místo vymejšlení blbostí (na to mají závodní 86 v šampionátu D1GP) vzali jednoduše to, co se bude prodávat nejvíc a namontovali to všechno na jedno auto. A to podle mě není zase tak blbej nápad, jak se může někomu zdát. Stejně tak mi připadá docela dobrý použití automatický převodovky.

Nebojte, nezešílel jsem. Já bych spojku nevyměnil za nic na světě, ale uvědomte si, že spousta lidí to tak nevidí. Hodně Japonců si 86 pořídí jen tak pro radost a ne na noční driftování v kopcích. A přesně na tyhle účetní ve středním věku se snaží HKS udělat dojem v době, kdy se všichni ostatní předhánějí v nastavování podvozků a samosvorů na okruzích. HKS tak chytře osloví velkou cílovou skupinu, která je všem ostatním ukradená.

A co konkrétně mají v nabídce? Nečekejte žádné zázraky, ale naopak roky prověřenou techniku. Vše se točí kolem nové, v pořadí už čtvrté evoluce jejich podvozku Hypermax s 5,9km//mm pružinami vpředu a 3,8kg/mm vzadu. Ten má navíc 30 poloh nastavení tuhosti tlumičů a sníží auto od dvou do čtyř centimetrů, podle toho jak moc ho sešroubujete k zemi (HKS doporučuje snížení o 30-32mm). K tomu je i nějaký trochu lepší sání, svíčky a filtr oleje. A než napíšete jak je tohle auto nudný, tak se schválně zeptejte jestli jako první na svou novou 86 koupíte turbo a závodní brzdy nebo podvozek. Tak už chápete, proč na tomhle autě žádné hardcore díly nejsou?

tagy: , ,
Like!