Hypotéka počká: Toyota Supra od Network

Když už jednou za čas najdeme nějaký ten japonský blog, ze kterého by se dalo vytěžit pár fotek na článek, tak si většinou musíme spoustu věcí domýšlet. Někdy máme štěstí trochu víc a u fotek auta je i seznam dílů, tím to ale většinou končí. Tentokrát se nám ovšem podařil takový úlovek, u kterého si nebudeme muset vymýšlet (skoro) nic.

Majitel téhle Supry RZ z dílny Network si totiž svou stavbu dokumentuje tak pečlivě, že k tomu ani žádné další romány nemusíme vymýšlet. A co víc, všechno má pěkně seřazené od začátku a my si tak můžeme ukázat jak se tahle JZA80 z prefektury Aichi postupně vyvíjela.

Všechno začalo v půlce roku 2008, kdy si jí Dai přivezl domů ve víceméně sériovém stavu a hned se v ní začal vrtat. Jako první šly pryč původní kola, která nahradila kovaná Work a jako další byl na řadě sériový podvozek, místo něhož šly na auto coilovery Tein Monoflex s 14kg/mm pružinami vpředu a 8kg/mm vzadu spolu s EDFC controllerem.

Hned po tom následoval voland Nardi Classic a zelená houba na sání od HKS (jak jinak). Nesmí chybět ani plejáda Defi budíků, které jsou u podobných pojízdných elektráren nutností. V tuhle chvíli se ale Dai motoru pomalu přestal věnovat a začal utrácet nesmyslné peníze za lamináty a kousky karbonu. To nám většinou moc nevoní, ale v tomhle případě nemůžeme nic namítat, protože věci od Ridox jsou podle nás na JZA80 to nejlepší ve vesmíru.

Jak už jste si asi všimli, k bodykitu přibylo i karbonové křídlo Sard a kapota Varis ze stejného matroše. Tím ale naštěstí Dai své oplastovávací choutky bohatě ukojil a vrhl se zpátky na nakupování věcí, díky kterým je s autem víc srandy během jízdy a ne jen při parkování u mekáče. Vedle pár detailů jako byla Cusco rozpěra tlumičů a stopper brzdového válce přišly na auto obří, šestipístkové brzdy ORC.

Po vzoru HKS Tuning Guide nakoupil jejich EVC-S boost controller, F-Con iS piggyback řídící jednotku na ovládání směsi a zapalování a něco jako HKS Circuit Attack Counter, také známé jako nejdražší stopky v Japonsku.

Nebojte, bude to čím dál lepší. Ke všem těmhle elektronickým serepetičkám přibyla ještě digitální datalogger a ukazatel Racepack IQ3. Kouzla se začala dít i na podvozku, kde teď už čtyři roky starý Tein vystřídal prvotřídní Zeal Super Function s 21kg/mm pružinami vpředu a 16kg/mm vzadu. K předním pružinám pak ještě přibyla malá pomocná pružina od Swift a po čase je majitel vyměnil za něco málo tvrdší 24kg/mm od KYB. A jako na každé jiné hardcore Supře nesmí ani tady chybět unibalová ramena od Ikea Formula. No a nakonec nám tady přibyla i dvoulamelová karbonová spojka a 1.5way samosvor od ATS. Tím jsme se pomalu dostali do přítomnosti, kde se z téhle nenápadné „osmdesátky“ stal naprosto nekompromisní okruhový nástroj. Jen mi při tom psaní pomalu dochází, že každý z těhle dílů stojí tolik co celý moje auto… zajímalo by mě kde dělám chybu. P.S.: Jestli máte chuť, tak tady je půl hodina onboardu ze Suzuky včetně datalogu.

tagy: , ,
Like!