JDM 101: Encyklopedie japonských okruhů, část 1.

Ať už toho tady máte plný zuby a chystáte se emigrovat do Japonska nebo si jen chcete pořádně užít dovolenou ve vaší vysněné autařské destinaci, následující miniseriál vám ukáže místa, kam v zemi vycházejícího slunce můžete jet za smradem benzínu a spálených gum. Dáváme ho dohromady překládáním podrobné přílohy o okruzích z časopisu Hot-K.

Přiznáme se, že nevíme kde začít, a proto budeme okruhy brát na přeskáčku. Ceny ježdění záměrně uvádíme pouze v yenech, protože se jeho kurz vůči koruně často mění a částky by tak rychle přestaly být aktuální.

Mobara Twin Circuit

Ježdění na okruhu Mobara, známého především díky driftování na větším ze dvou okruhů vás vyjde na různé ceny. Půl dne blbnutí v pracovním týdnu vyjde na 3000 yenů, o víkendu dopoledne na 4000 a odpoledne na 6000. Pokud přijedete na okruh v kabrioletu, tak počítejte s tím, že vás na něj pustí minimálně s tříbodovou klecí. Okruh letos slaví 26. narozeniny a vedle normálního ježdění si na něm můžete pronajmout i motokáry za zhruba 2500 yenů na deset minut a nebo se dokonce účastnit pravidelných závodů na kolech. Služby v okolí okruhu jsou bohužel velmi špatně dostupné.

Odkaz na mapy
Web okruhu
Facebook

Maze Sea Circuit

Okruh v Maze si v roce 1967 otevřel zámožný doktor, ale o 11 let později byl uzavřen. Obnovy se dočkal v roce 1987 a dnes je v Japonsku považován za Mekku víkendových závodníků. Podle příručky si v okolí můžete dát dobrou rýži, sake a místní proslulé Maze chobotnice. Vstup musíte zaplatit i jen jako divák a ježdění s autem vás vyjde na 4500 yenů za 25 minut. To je relativně vysoká cena vzhledem k velikosti okruhu, ale v okolí žádný jiný není. Okruh je známý především díky sérii Fuji Gran Champion, proslulému videu Drift Bible nebo závodní sérii Drift Muscle.

Odkaz na mapy
Web okruhu
Facebook

Sportsland Sugo

… je velký okruh vlastněný Yamahou. Byl otevřen v roce 1975 jako testovací autodrom. Poblíž je kemp, atletické zařízení, bazén a další rekreační zařízení, jejich provoz byl ale v roce 2005 kvůli ztrátovosti značně omezen. Kromě hlavní trati je zde i místo na vyblbnutí s offroady a na terénních motorkách. Na dráze existuje reálné nebezpečí, že se auto převrátí a proto vás na ní nepustí, pokud nemáte platnou technickou. Ježdění o víkendu vyjde na 8600 yenů za 25 minut, ve všední dny pak na 6400. To je dost, ale mějte na paměti, že jde o jeden z největších okruhů v Japonsku.

Odkaz na mapy
Web okruhu

Bihoku Highland Circuit

Na této malé trati z roku 1983 proslulé díky driftům si při příjezdu do 15.00 zajezdíte za 5000 yenů na jednom okruhu a za 3000 na druhém. Vaše auto sice nemusí mít technickou, ale nesmí dělat víc než 100db při 5000 otáčkách. Polohelmy jsou zakázané a při rozbití auta a vytečení oleje vám správce okruhů dodá sanační materiál a vše si hezky uklidíte sami. To stejné platí i v případě, že okruh jakkoli jinak jízdou zaděláte. Zkrátka dostanete koště a nazdar, takže to s tím hraním při nástřelech na Uea moc nepřehánějte. Služby v okolí jsou omezené, na okruhu je jeden stroj na nudle, ale ten prý často nefunguje.

Odkaz na mapy
Web okruhu
Facebook

Tsukuba Circuit

Tsukubu snad není třeba představovat. V srdci japonských time attacků si zajezdíte za 3000 yenů za 20 minut ve všední dny a 3500 o víkendu. Okruh byl založen v roce 1970, vedle velkého okruhu je zde i trať pro minibiky, trénovací plácek pro gymkhanu a malá benzínka Shell. V březnu 1995 zde zajel nejrychlejší čas magazín Best Motoring s JGTC NSX v čase 48 sekund i s vodou na trati. Okruh trvá na používání závodních rukavic.

Odkaz na mapy
Web okruhu
Facebook

Like!