JDM 101: Minkara

Díky internetu to máme neskutečně jednoduchý. To co milujeme, v našem případě japonskou automobilovou scénu, máme dneska na dosah ruky tak jak se o tom nikomu ještě před deseti rokama ani nezdálo. Těch videí a fotek je ale tak moc, že to spoustu lidí zahltí a tím zničí veškerou jejich potřebu proklikávat se těmi stovkami odkazů a hledat další nové věci. A to je velká škoda, protože jim tak může uniknout to nejlepší, co tenhle virtuální svět nabízí. Dneska si jeden takový zlatý důl z Japonska ukážeme.

Říká se mu Minkara a je to velice jednoduchá sociální síť pro autaře, která patří webu Carview.co.jp. O samotný systém tady ale nejde. Co vám vyrazí dech je obsah. V Japonsku jsou statisíce majitelů všech možných Silvií, GT-R, RX-7 a všech těch dalších aut, ze kterým se nám podlamují kolena a řada z nich si přirozeně ráda vede svůj malý virutální deník.

Je to asi stejně vzrušující, jako kdyby vám někdo ve třinácti vysypal před barákem kontejner deníčků všech vašich kamarádek (a jejich kamarádek), kterých si zrovna začínáte všímat kvůli jejich bujícímu poprsí. Nebo možná ne, ale daleko to k tomu nemá.

Kvalitu obsahu umocňuje fakt, že si Japonci na rozdíl od nás moc nepotrpí na automobilová fóra a Facebook až donedávna moc nepoužívali, takže jich o to víc skončilo se svým autem právě na Minkaře. Díky tomu se vám otevírá přímá linka ke světu, ke kterému se doteď šlo dostat většinou jen přes různé zprostředkovatele, většinou blogery ze západu. A proč brát zředěnej matroš od dýlera na rohu, když můžete jít přímo ke zdroji?

Vaše cesta ke zdroji bude navíc o to jednodušší, protože celou navigaci Minkary nedávno přeložili i do angličtiny. Ušetříte si tak pár dní zkoumáním toho kam vlastně máte kliknout a co to po tom udělá. Takže co vlastně máte dělat? Pokud jste na webu poprvé a máte ho v japonštině, stačí přepnout jazyk v horním pravém rohu (nebo taky ne, pokud jste opravdu hardcore JDM). Hned vedle stačí do vyhledávání napsat kód auta, které vás zrovna zajímá (Minkara je rozřazená právě podle nich) a pak už jen projíždět jednu stránku výsledků za druhou. Kódy karoserií rozlišuje web dost podrobně, takže třeba v případě Skylinu R32 můžete vyhledávat vše od ECR32, HCR32 až po BNR32 a tak dál.

V samotném výsledku hledání si pak všimněte menšího menu nalevo, které vám umožní filtrovat výsledky podle druhu příspěvku (klasický příspěvek v blogu, profil auta, profil konkrétního dílu a tak dále). První a pak hlavně druhá možnost vás budou asi zajímat nejvíc. Když do hledání napíšete třeba ZN6 (kód karoserie nové GT86), objeví se vám víc než 1000 profilů konkrétních aut.

Ne všechny samozřejmě stojí za to, ale třeba tohle za pozastavení stojí. Díky téhle 86 z dílny Top Fuel jsme rovnou vyhrabali i jejich firemní profil, kde si můžete prohlédnout nejen všechny jejich demo auta (a že jich sakra je), ale díky jejich blogu taky nahlídnout jak vůbec takový shop funguje. Příspěvky jsou sice v japonštině, ale v tomhle případě má i obrázek cenu zlata. Nebo myslíte, že fotky ze stavby nejrychlejší S2000 na světě s 800 koňma jsou k ničemu? Tak vidíte že to stojí za to. Dokonce i Taniguchi si jí musel vyfotit… A jako bonus na závěr zkuste kliknout na jednotlivý fotky.

tagy: ,
Like!