Legendy: RH9 Club

Když jsem před všemi těmi lety začal postupně objevovat kouzlo upravených aut v Japonsku, tak mě jedna věc bavila víc než všechny ostatní. Se zápalem třináctileté holčičky, která právě objevila nový boyband jsem den co den civěl na obrázky různých aut jen abych zjistil co všechno na sobě mají nalepená za loga a co ty loga znamenají…

… V té době se celý můj svět točil kolem tří kouzelných písmen „GT-R“ a čím víc jsem se do nich ponořoval, tím častěji jsem v jejich prostředí narážel na další trojici znaků: RH9. Netrvalo dlouho a ukázalo se, že všechny ty R32, R33 a R34 označené tímhle logem mají jedno společné – jsou nesmyslně výkonné a absurdně rychlé.

RH9 vzniklo v devadesátých letech v prostředí okruhu Yatabe v době, kdy se tam úpravci postupně přestávali překonávat v maximální rychlosti a místo toho se zaměřili na zrychlení z nuly na 300 km/h. Jako malé rozptýlení si pak mezi sebou připravili soutěž o tom, komu se při měřené jízdě zároveň podaří zajet co nejlepší čas na čtvrt míle. Ti, kteří se dokázali dostat na hranici devíti sekund na silničních gumách obdrželi pozvánku do klubu RH9.

Vše se rychle chytlo, jméno RH9 se obratem ujalo a najednou nebyl na japonské sprinterské „zeroyon“ scéně nikdo, kdo by nechtěl mít samolepku s významem „krevní skupina: 9 sekund“ na autě. Pánové, kteří za vznikem tohoto uskupení stáli si toho byli vědomi a brzy přeformovali klub na podobu, jakou má dodneška. Z RH9 se stala první aliance úpravců a garáží, jejíž členové staví jedny z nejlepších aut v Japonsku.

Stačí se podívat na jejich seznam a hned vám dojde oč běží. Na jména jako Top Secret, JUN, Top Fuel nebo Endless-R můžete narazit prakticky denně a jejich kreace patří k tomu nejlepšímu široko daleko, ať už jde o GT-R jezdící přes 300 km/h, všechny možné zadokolky vyhrávající šampionáty v driftování nebo nesmyslné Lancery a S2000 aktuálně dominující celosvětovému time attacku.

Právní podobu dostala aliance RH9 v roce 2003 a dnes je její součástí už 35 společností, jejichž přehled najdete zde. Jejím středobodem a také hlavou je šéf Phoenix Power Koji Yaokoyama, který také udává směr celého sdružení. To se v současné době zaměřuje na to, jak ze všech těch x-set koňových GT-R udělat auta splňující všechny emisní normy, což je v současnosti v Japonsku velké téma. To nám zaostalým východoevropanům samozřejmě připadá vtipné, ale nebojte, i na nás brzy dojde.

tagy: , , ,
Like!