Feature: Jirkova Mazda RX-7

Internet je dvousečnej meč. Mládež jako my, která si bez aut nedovede nic představit, u něj mrhá životem a denně hltá stovky fotek naprosto luxusních aut ze všech koutů světa. To je na jednu stranu skvělá věc, protože se všichni můžeme snadno dostat k tomu co nás baví. Má to ale i stinnou stránku, protože fotek brutálních Silvií, GT-R a kdo ví čeho ještě je dneska tolik, že je většina z nás jen rychle prolítne a jde zase dál. Bereme to jako samozřejmost, i když taková auta v našich končinách vůbec samozřejmostí nejsou. Takže až budete koukat na následující fotky, pořádně si je vychutnejte, protože tahle Mazda RX-7 je z Čech.

Ok, ten začátek zněl trošku vyhroceně, ale pravda je taková, že fanoušků podobných japonských sporťáků tady opravdu moc není. Nebo teda je, ale většina z nich jsou kluci bez řidičáku, kteří na to za pár let zapomenou stejně rychle jako se pro to nadchli, když viděli první fotky Silvií a AE86 jezdících bokem. Těch, kterým to vydrží a opravdu jdou za svým snem je tady požehnaně málo. Tady ale vidíte co z toho může být, když neztratíte motivaci.

O téhle konkrétní FC3S budu psát opravdu emotivně, protože máme s Jirkou hodně podobný vkus já mám v oku slzu pokaždý, když se na tohle auto podívám a vidím v něm přesně ty RX-7, nad kterýma jsme před lety slintali u prvního japonského časáku co se nám dostal do rukou.

Protože Jirka na těch stránkách objevil svůj sen a za ním opravdu roky šel, tak tady před vámi stojí auto, které jakoby z oka vypadlo přesně těm z časopisů jako je Option nebo Drift Tengoku. To asi neocení úplně všichni z vás, ale pokud máte slabost pro styl, jakým Japonci upravují svá auta, tak mi určitě rozumíte.

Jasně, šlo to udělat mnohem jednodušeji a mít stejně fungující FC za polovinu. Ano, oldschoolový Greddy budík tlaku turba je zbytečný a RE Amemiya křídlo z 90. let taky. Japonská kola Advan AVS Model 6 jsou taky blbost, stejně jako boost controller a blow off ventil od APEXi. A nějaký ten semišový volant by určitě klouzal míň než staré Nardi. Pochopte ale, že tohle není jen auto na víkendy a na blbnutí, tohle je něčí sen.

Tam to ale nekončí, protože jak všichni víme, postavit si auto a pak na něj už nesáhnout prostě nejde. V garáži proto čekají na montáž Sard 800cc vstřiky, Carbing rozpěra a Foresight laminátová kapota. Pokud vám z těhle značek spadla čelist na zem, tak vítejte v klubu, je nás tady maximálně pět a všem ostatním jsme pro smích.

Kompletní výčet dílů je mnohem delší, ale než se k němu dostaneme, tak sem dáme i pár řádku přímo od majitele, aby vám historii auta přiblížil trochu víc a vysvětlil proč právě FC3S. Velký díky Honzovi Fučíkovi za vynikající fotky, na jeho blogu brzo přibude celá galerie.

Proč FC?? Před cca 10 lety jsem chtěl Silvii S13 a neustále prohlížel fotky, který jsem objevoval na internetu. Od Google přes fóra jako Zilvia.net až po japonskou Minkaru a spousta dalších, však to znáte. Na jedný fotce jsem ale objevil podobný auto, který při tom bylo úplně jiný, mělo hezčí proporce, silnější sloupek a tak jsem okamžitě začal zjišťovat co to je.

Nakonec jsem se dopátral k tomu, že to je RX-7 2.generace, tzv. FC3S. Od tý chvíle jsem skoro nechtěl nic jinýho. Takže nastalo obdodí krize, prohlížení fotek a jejich sbírání pro snad jednou budoucí vlastnictví mého FC.

K vlastnímu snu jsem se dostal vlastně dřív než jsem čekal. Neměl jsem ještě ani papíry, ale naskytla se možnost koupit atmosférickou FC za cenu motoru s kastlí nic moc, ale s motorem čerstvě po repasy a nešlo odolat… Tak asi začala moje FC anabáze. Moji první stříbrná byla mou školou jak si udělat věci sám, jak si nastavovat podvozek a hlavně se naučit pořádně jezdit. Snažil jsem se navštěvovat okruhy a další akce jak jen to šlo.

Stříbrný N/A jsem měl cca 5let. Teda vlastně mám, protože jí nikdo nechtěl a nyní slouží jako auto na díly. Před rokem jsem totiž koupil pro mě novou FC ve verzi S5 turbo, který vidíte tady. Snažím se na ní zužitkovat vše co jsem se naučil dříve. Časem snad postavim auto, na který budu ještě více hrdý než jsem teď a nebudu tolik lákat PČR, i když to asi nevyjde vzhledem k tomu co mi FC umí nabídnout…

Seznam úprav je následující

Vysokokompresní blok s 9.4:1 rotory a 6sacími porty místo 4
2.5″ turbo back nerezový výfuk Racing Beat
rTek 1.5 řídící jednotka s funkcí FCD a zrušení OMP a úpravou předstihu
HKS vložka filtru
Palivová pumpa z Audi Q7
Greddy budík tlaku turba
Koyo hliníkový chladič
HSD coilovery
SuperNow zadní camber link
Energy polyurethanové silentbloky náprav
StopTech přední kotouče + EBC Yellow stuff desky na celém autě
Goodridge opletený brzdový hadičky
Repasovaný přední třmeny
Kola AVS Model6 17x8et30 a 17x9e40 (podložky 5mm vpředu a 20mm vzádu)
Přední lízátko pod nárazník z Nissanu 200SX
RE Amemiya zadní křídlo
Canardy z EVO 9 MR
Volant Nardi 360mm
NRG Quick release nába volantu
Apexi S-AVCR boost kontroler
Apexi twin chamber bov

Na montáž čeká…
Foresight laminátová kapota – až bude Fmic
Sard 800cc vstřikovače
Spojková sada ACT HDSS
Carbing hliníko rozpěra

A v plánu je…
FMIC kit
Rtek 1,7 jako podpora větších vstřikovačů

tagy: , ,
Like!