Legendy: Kondo Racing Skyline s SR20DE

Koho by proboha napadlo vzít 4 dvéřovou verzi Skylina, dát do ní SR20DE motor a jít se poměřovat s o poznání úspěšnějšími cestovními okruhovkami jako byly Civicy EG, Primery a trojkové BMW?

V roce 1994 vznikly po úpravě regulí v Japonsku 2 závodní série: JGTC a JTCC. Zatímco JGTC slučovala silnější GT vozy, JTCC nasadila na okruhy normální cestovní sedany s minimálními aerodynamickými úpravami a motory o objemu 2 litry. Auta nebyla samozřejmě tak sexy jako silnější stroje z JGTC, ale to závodění vůbec neubíralo na kráse a série se těšila velké oblibě.

Sedany byly různé a poháněné nápravy také. Vedle již zmíněných klasik jezdily v JTCC i netradiční závodní vozy jako Mazda 323, Impreza Combi nebo Opel Vectra ve stáji HKS. Bojovaly spolu skoro jako dnešní WTCC s tím rozdílem, že souboje byly tvrdší (Japonci zpravidla závodí jak blázni). JTCC série ale skončila v roce 1998, když se většina automobilek přesunula do JGTC a náklady na údržbu jednoho cesťáka začaly být moc drahé.

Do tří závodů v sezoně 1994 přihlásil tým Kondo Racing svého Skylina R33 v sedan provedení. Aby se vešli do regulí, tj. motoru o objemu 2 litrů, dovolili si swapnout původní RB za SR20DE. Auto k tomu vážilo pouhých 1055 kg a za volantem seděl Kaoru Iida – veterán z japonských okruhů, kterému ale chyběly větší úspěchy.

Bohužel, tento Skyline neměl proti továrně nasazovaným vozům konkurence žádnou výhodu a z několika málo závodů, kterých se účastnil, nedosáhl žádného dobrého výsledku. Ale myslíme si, že odvaha k tomu, poměřovat se s ostatníma takovým swapem stačí k tomu, abychom si čas od času takový výstřelek připomněli.

Fotky jsou z videa JTCC 1994 Digest 2-1 a knihy Best 100 Races in Japan – Inter TEC 1994 vydávanou Sanei Shobo.

tagy: , , ,
Like!