Legendy: Atsushi Kuroi

Jména v motorsportu přicházejí a odcházejí a ve světě driftování tomu není jinak. Jen pár z nich má to štěstí, že se nadobro zapíší do dějin sportu tak, že si o nich budou lidi jako my a vy špitat ještě dlouho po jejich posledním kontra ve své kariéře. Dnes si představíme někoho, komu se to povedlo a jehož jméno by možná časem rezonovalo ještě víc, nebýt osudné nehody na skůtru v roce 2010.

Atsushi Kuroi se do dějin profesionálního driftování zapsal poté, kdy jako první člověk v sérii D1GP vzal za ruční brzdu v rychlosti přes 200 kilometrů za hodinu. Stalo se tak na okruhu v Sugo a dnes je tomu už dobrých deset let. Kuroi při tom pilotoval Silvii S13, které se držel po celou svou kariéru od prvního dne, kdy začal s jízdou bokem.

Klouzání se s autem jako takové mu nebylo cizí, poprvé autům podlehl díky rally. Prasení se čtyřkolkou ale finančně nezvládal a protože pocházel z Osaky, kde je pouliční závodění (a průsery s ním spojené) na denním pořádku, netrvalo dlouho a propadl světu pouličního driftování.

Postupem času se svou partou kamarádů zformoval tým Tinker, který se vypracoval mezi ty nejlepší v obřích osackých docích, domovem místních drifterů. Součástí týmu byli i lidé jako Kazuya „Chunky“ Bai nebo Fumiyaki Komatsu, oba taktéž patřící mezi přední driftery Silvií S13 (na obrázku modrá S13 a černá S13.5).

Kuroi se účastnil šampionátu D1GP prakticky od jeho vzniku a mezi ostatními piloty začal rychle vynikat. Jeho řidičský styl nebyl sice moc čistý, ale to doháněl svou agresivitou. Profesionální drifty v Japonsku kladly v prvních letech důraz jen a pouze na řidičovu techniku jízdy a na „show“ nebyl brán zřetel. Věci jako množství kouře z gum nebyly vůbec hodnoceny a tak se většina pilotů soustředila na vyvážení auta a podvozku spíš než na výkon. Kuroi byl se svým RB26 pod kapotou a obřím výkonem výjimkou, která se rychle zapsala všem do paměti.

Byla to právě jeho agresivita, která ho přinutila rozjet v Sugo auto až na 200 za hodinu a o pár let v Ebisu předvést něco, co do té doby také nikdo neviděl: jízdu bokem „po zpátku“.

Podobné triky už dnes nejsou žádnou vzácností a hodit auto bokem se pár lidem podařilo i ve větších rychlostech. Každého z nás včetně Kuroie dříve nebo později někdo překoná. Zkuste se na to ale podívat z úhlu toho našeho malého národa ležícího někde v Evropě, kde se kouzlu driftů teprv učíme podlehnout. V době, kdy něco jako CDS neexistovalo a řada z nás neměla ani řidičák byl v Japonsku člověk se šestisetkoňovou S13, ve které jednoho krásného dne zatáhl za ručku v rychlosti 200 a něco kiláků za hodinu…

tagy: , , , ,
Like!