Nejznámější kopie kol

Je asi jen málo věcí, který dokážou rozhádat lidi od aut tak jako debata o fake dílech. My se tomu tématu záměrně nevěnujeme, protože to vždycky končí jen hádkou, která k ničemu nevede. Informovanost je ale na naší scéně tak žalostně malá, že to firmám kopírujícím jiné nahrává už tak moc, že se začínají vydávat za originální produkty. Uděláme proto výjimku a dáme dohromady seznam nejznámějších značek, které si napomáhají kopírováním ostatních.

Na začátek ale něco pro ujasnění. Neříkáme vám, co si za své těžce vydělané peníze máte kupovat. Pokud vám kopie nevadí, tak si je klidně pořiďte, je to vaše věc. V tomhle článku nám nejde o vynášení soudů, i když nebudeme zastírat, že nám fejky nevoní. Pouze poukážeme na některé podobnosti, které mají produkty předních výrobců kol z Japonska a Evropy společné se zbožím řádově levnějších značek. Názor nechť si udělá ctihodný čtenář sám.

Rota

Asi nejznámější značkou, která se inspiruje u ostatních jsou filipínští Rota Wheels. V nabídce mají desítky kol, ale ani jedny z nich nejsou bohužel jejich původní design. V současné době jsou nejpopulárnější Rota Grid V a není se čemu divit, protože jejich předloha od Rays Wheels TE37V vypadá vážně dobře. Pokud máte chvilku, najděte si a porovnejte obrázky modelů Aleica s Hayashi „Sakura“ Yayoi, Flashback s Work Equip 03, BM8 s Hayashi Street, Slipstream s Regamaster EVO či Boost a Advan RG II.

XXR

Kalifornská značka XXR, dříve známá jako Sportmax, je na tom s inspirováním se podobně. Dlouhodobě nejoblíbenější model XXR je 002, který je ale bohužel kopií japonských kol RS Watanabe GR-8. Kopírování sice není tak okaté jako v případě Rota, ale i tak je inspirace u některých modelů více než jasná. Stačí porovnat modely 531 s koly CCW či 521 s BBS LM.

König

Další americká značka hledající inspiraci v u japonských kolegů je König, i když na rozdíl od Rota nevznikla pouze za účelem vydělávání na kopiích. König řadu let nabízel vlastní design kol a ke kopírování se firma uchýlila až nedávno. Srovnejte třeba modely Wideopen a Enkei RPF1, SSM a SSR Professor SP1, Retrack a Sprint Hart nebo Backbone a Volk VR.G2.

Drag

Američtí Drag Wheels používají stejný model jako Rota a v nabídce nemají jediný vlastní design. O firmě jako takové se toho moc zjistit nedá, protože jejich webová stránka je v sekci „o nás“ prázdná. Nejrozšířenějším modelem značky je DR20, který je ale přímou kopií Work Equip 03. Dále tu máme modely DR21 kopírující už jednou zmíněné Enkei RPF1, DR17 jsou zase kopie 5Zigen FN01R-C, DR31 pak Work Emotion CR a tak dále.

Dare

S kopírováním jsou na tom stejně i angličtí Dare Alloys, u kterých kromě kopií oblíbených japonských kol najdete i ta evropská. Dare DR-RS jsou jasnou kopií BBS RS, Dare RG2 a RS pak stejnojmenných kol od Advan a Dare ST nenápadně připomínají OZ Superleggera. V repertoáru najdete i kopie Advan AVS5, Work XD9 a obligátní Emotion CR nebo Rays TE37.

Axis

Jinak tomu není ani u Axis Wheels z Kalifornie, kteří jsou na trhu od roku 1997. I tady najdete kopie BBS RS pod jménem Klassik nebo oblíbené Work Equip 03 pod jménem Oldskool. Nechybí ani okopírované SSR Formula Mesh jako OG-San nebo Hayashi Yayoi pojmenované jednoduše Sakura.

Na závěr by bylo dobré upozornit na skutečnost, že původně třídílna kola jsou v drtivé většině případů jako kopie jednodílná a šrouby bývají jen plastové imitace. Tím vás výrobce připraví o možnost do budoucna měnit ET a šířku kol a o případnou snazší opravu, pokud kolo někde opřete. Důvod je jednoduchý, je levnější vyrobit jednolité kolo než samostatně střed, listovat límce a na závěr ještě platit paní co to vše poskládá dohromady. Nemluvě o tom, že ušetřit se dá samozřejmě nejen na technologii, ale i na materiálu.

tagy: ,
Like!