Feature: Petrův Nissan Sunny GTi

Svěřím se vám s něčím, co jsem ještě nikdy nikomu neřekl. Je to docela intimní záležitost a mluví se mi o ní opravdu těžko, ale už to v sobě nedokážu držet dál. Víte, nemít AE86… tak už mám dávno Sunny GTi.

Tady u nás v Shatsu máme z předokolek nejradši Civic, ale Sunny je na tom pořád o něco líp v poměru ceny a výkonu. Za pár korun dostanete auto s vynikajícím SR20 pod kapotou, které se dá upravit stejně snadno, jako asi všechno ostatní ze země vycházejícího slunce. Důkazem toho jak snadno se dá z takového Sunny udělat neskutečná raketa je tohle Petrovo GTi, na který se podíváme trochu zblízka přes objektiv Honzy Fučíka, u kterého také najdete celou galerii fotek.

Neberte to tak, že teď chceme rejpat do Hondařů, ale Sunny toho za stejný peníze vážně nabízí víc. Starší Civic s B18 nebo K20 swapem je úžasná věc, ale už to něco stojí. Silnější sériové VTi si zase drží cenu a většinou jim už někdo pěkně nakládal. Přitom ale za stejnou sumu můžete mít pěkně zachovalé Sunny od nějakého postaršího pána a k tomu si přikoupit pořádný podvozek, kola a gumy. A pak už jen hurá na kopce.

Nějak takhle k tomu přišel i Petr: „K autu jsem v podstatě přišel jako slepý k houslím někdy v roce 2007, kdy ho ještě vlastnil kamarád, který se v té době poohlížel po jiném autě. Nissan mi tenkrát ještě nic moc neříkal, ale chtěl jsem auto, které už sériově trošku pojede,“ říká a hned dodává: „Můj první závod jsem absolvoval na trati v Chomutově a vybojoval 1.místo v kategorii, což se mi samozřejmě líbilo a chytlo mě to. To se psal rok 2009, který byl pro mě v tomto směru zlomový. A protože konkurence v kategorii rostla a já se nechtěl spokojit s druhými, třetími i čtvrtými místy rozhodl jsem se na sezonu 2010 auto kompletně vyvařit, nalakovat a hlavně upravit tak, aby bylo na kopcích konkurence schopné.“

Jak vidíte, auto se od prvního závodu v před třemi lety pořádně změnilo. Po zmíněných úpravách v roce 2010 přišla ta největší změna potom, kdy sériový motor vypověděl službu. Evropská verze atmosférických SR20DE měla 140 koní, Japonci si ale (stejně jako u našich Coroll a jejich 4AGE) to nejlepší nechali pro sebe. Přesně jeden takový motor si Petr přivezl, konkrétně SR20VE s variabilním časováním ventilů a výkonem 190 koní. K motoru sehnal i japonskou převodovku s kratšími kvalty a hlavně se samosvorem. Převodovka je tak krátká, že na 13″ kolech nepustí auto dál než 201 km/h. A to je na kopce naprosto ideální. Auto se bude postupně vyvíjet dál, přes zimu ho čeká laminátová a makrolonová odlehčovací kůra, lepší sedačka a pásy a také plnohodnotné slicky Avon. Ale jak sám Petr říká, hlavní je jezdit, jezdit a jezdit.

Chcete důkaz místo slibů? Tohle Sunny, které je ještě pořád na normálních SPZ loni vyhrálo 2. místo celkově v kategorii nad 1600cc Triolacupu a nebo první místo v dvoulitrové kategorii i celkovém mistrovství v letošním vrchařském Krušnohorském poháru. Ukážete mi auto, které vám dá víc muziky za tak málo peněz? Mě totiž žádné jiné nenapadá.

Seznam úprav

Swap JDM motoru SR20VE, převodovka JDM s LSD, programovatelná Caluum Basic ECU, filtr JWT, větší váha vzduchu z Almery GTi, svody 4-2-1 od XS Power 2,5″, 2,5″ výfukové potrubí s tlumiči Magnaflow, odpružená kovokeramická spojka XTD stage 3, odlehčený setrvačník XTD (5kg), polyurethanové tvrdé silentbloky, regulátor tlaku paliva, palivová pumpa walbro

Podvozek XYZ supersport, kola Compomotive CXR 7×13″ ET 0 (váha, 4,9kg) pneu YOKOHAMA ADVAN A048 a AVON ACB10 SPORT, popřípadě kola MOTEGI RACING 7×15 ET 35 (váha 4,7kg) pneu TOYO R1R, Odlehčené matice D1 Racing, ENERGY SUSPENSION kompletní sada silentbloků na podvozek, přední kotouče EBC turbo groove s karbonkeramickými deskami Axxis Ultimate

2x sedačka Sparco sprint, 2x tří-bod pás Schroth, semišový volant OMP 350mm, regulátor brzdného účinku, hasící přístroj, montovaný rám, odlehčeno prozatím (v rámci předpisů pro skupinu ST) na 995kg a výkon kolem 200 koní.

tagy: , , ,
Like!