Report: Rally Lužické hory 2012

Po skvělém víkendu na Šumavě s několika klasickými Porsche, jsem si řekl, že bych mohl přičichnout i novější produkci této automobilky a vyrazil jsem na jednu z RZ malého mistráku, natěšený na dvojici „gététrojek“, množství „wéercéček“ a haldy prachu na šotolinových pasážích Rally Lužické hory. Třetí, Kunratická, erzeta, se špatně přístupnou lesní pasáží byla mou jasnou volbou.
Semerád-Ceplecha, Mitsubishi Lancer Evo IX

Což se mi vzápětí vymstilo, když byla, kvůli nijak závažné havárii jednoho z předních jezdců, erzeta nejprve přerušena a posléze zrušena úplně a všechny posádky ji projížděly volným průjezdem. Ne že bych byl znalec řádů, ale přišlo mi celkem paradoxní (resp., mírně řečeno, pěkně pitomé), že erzeta byla přerušena kvůli vozu, který blokoval trať, aby se v momentě, kdy byl vůz odklizen z místa a RZ se tak plně zprůjezdnila, RZ zrušila. Přes devadesát posádek ji přesto muselo absolvovat volným průjezdem, ačkoliv objízdný úsek byl mnohem kratší. Já teda na závody jezdím, abych viděl posádky v plném nasazení a koukat, jak kolem mně provrkává celé startovní pole od WRCek po Pohár Mládeže, mi přijde asi stejně zábavné jako klystýr (takže vůbec). Nadto když vidím, že trať je normálně průjezdná a dostat vůz, který asistoval při řešení oné havárie, zpět na start, nemohlo zabrat více než pár minut.

Inu co už, aspoň, že druhý průjezd proběhl bez problémů (a také už bez oněch Porsche – jedno zakusilo kariéru grilu a vzplálo, druhé usoudilo, že čtyři je moc a tak vylomilo kolo), špička předváděla pěknou akci a ani předokolky nebyly úplně k zahození. Z vítěství se radoval okruhář Kostka se spolujezdcem Houštěm na Citroënu C4 WRC po Sebu Loebovi, stříbro brala posádka Odložilík-Tureček na Xsaře WRC s ne nepodobným znakem na kapotě a stupně vítězů uzavírali Tlusťák se Škaloudem na Lanceru WRC. Nutno podotknout, že vozy WRC opanovaly některou ze soutěží velkého či malého mistráku ČR naposledy před více než šesti lety. Že by návrat zlaté éry?

tagy:
Like!