Report: CDS2015 • Most

Listuji ve zlínských novinách. Brouzdám po facebooku. Objednávám si pizzu. Všude vidím onu fotku. Pořadatelé propagaci letošního mosteckého závodu opravdu nepodcenili. Nechci být melancholický, přesto mi to nedá – v roce 2010 se po zanedbatelné prezentaci jel v Mostě první drifterský závod jako malá vsuvka během testování okruhových závodníků. Letos byl celý víkend postaven na driftech…

Začínalo se už pátečním celodenním testováním, v sobotu bylo dopoledne testovací, odpoledne kvalifikační no a na neděli zbývaly battly. Harmonogram ještě doplňoval program na polygonu autodromu, tuning srazu na návštěvnickém parkovišti, měřených sprintech na startovní/ cílové rovince (leč přiznávám, že jsem během soboty sprinty nezaznamenal) a volných jízdách v přestávkách driftování. S ohledem na pracovní pátek i neděli mi na drifty zbyla pouze sobota.

Po loňské zkušenosti se i letos sáhlo k variantě dvou úseků – přehlednou pasáží pod obloukem jezdila v protisměru kategorie PRO, pro Street byl určen více technický úsek v zadní části okruhu.

Z domácích nechyběl snad nikdo z pravidelných účastníků a na to, že závod nefiguroval v žádném dalším mistráku (jako IDS, KODS, DriftOpen, atd…) se v depu mísilo množství různých jazyků a nářečí. Krom tuzemských závodníků totiž docestovali i Němci, zastoupeni především/ již tradičně TurboGarage Drift Teamem, resp. Alexejem Dornem a Michaelem Schneiderem (oba 350Z) a Mario Kleinem na „všelijak“ vypadajícím VW Polu; slovenský výběr (Gabo Koczkáš/ E46 M3 GTR, Peter Kurnava/ 350Z a Matěj Kuchar/ E36) se rozrostl o velezkušeného Romana Kolesára (E46 M3); z množství polských drifterů se má pozornost ubírala k Michalu Rzoskovi (S14), Mateuszi Fijałovi (S13) a hlavně Krzysztofu Romanowskimu na, téměř legendární, E30 s vnitřnostmi z Corvetty.

Početné tuzemské publikum mělo také komu fandit – Matyáš Vaněk (E30) si určitě chtěl spravit chuť po nepodařené Sosnové, Mazda RX-7 Kryštofa Kokošky stále patří k nejpěknějším strojům, Martin Mašek (E34) přestavěl vůz a přesedlal z kategorie Street do PRO, Standa Bezouška přivezl provětrat svou E36 s 2JZ podobně jako David Mourek (E30) a Marco Zakouřil (M5 E39) spolu s Marcelem Balážem (E36) už nejeden závod dokazují, že dokáží prohnat i mnohem déle jezdící driftery. Smolná karta tentokrát zbyla na Michala Reicherta a jeho E92 M3 – to když se ojnice rozhodla podívat nejkratší cestou ven z agregátu vozu.

Street sliboval také pěknou podívanou. Startovní listina čítala větší množství jmen než v případě třídy PRO a vedle vítězů předchozího závodu, bratrů Kokešových (E34), nechyběli ani další jako Michal Vychodil (E36), David Levička (E36), Jiří Janeček (190E) nebo Dan Janota s E30 opravenou po drobné kolizi se sosnovskými svodidly. A zahraniční závodníci nechyběli ani v této skupině.

Jak se jezdilo snad ani nebudu popisovat. Stačí mrknout na fotky. Vyšší výkon i rychlejší trať znamenaly více kouře a akce v případě kategorie PRO, ale to není nic nového ani nečekaného. Současný průběh jízd znemožňoval pozorovat obě skupiny závodníků, nicméně s tím ať se popasuje každý jak chce. Já jsem polovinu dopoledne věnoval pasáži pod obloukem, pak jsem se přesunul dozadu, kde jsem byl až téměř do konce tréninků.

Po přestávce, (+-) poledních volných jízdách a klobáse následovalo představení jezdců. Podle všeho bylo dohromady kolem padesátky účastníků, v sobotním představení figurovala však pouze třída PRO. Kvalifikace následovala hned vzápětí. Času totiž nebylo nazbyt.

Předpověď hlásila vydatné srážky, které se sice mosteckému okruhu vyhýbaly, nicméně to se mělo změnit. Před poslední várkou jezdců čekajících na svou kvalifikační jízdu se začal zvedat dost silný vítr a temné mraky, jež se ještě před chvílí převalovaly kdesi nad Krušnohorským masivem, rázem halily nebe nad okruhem. Počínající déšť mi pak jen potvrdil konec sobotního programu, aspoň co se driftování týkalo. Zbývající kvalifikační jízdy se odehrály během nedělního dopoledne.

OK, je to jen takový poloviční report, tak aspoň doplním výsledky: kvalifikaci PRO ovládl Krzysztof Romanowski následován Matyášem Vaňkem (oba E30), třetí místo urval Marco Zakouřil (E39); na celkových stupních vítězů vypadala první dvě místa stejně, bronz však bral Roman Kolesár (E46 M3). Street vyhrál Martin Kokeš (E34), na druhém místě skončil David Levička (E36) a třetí Jan Konečný (E36). Další závod se nebude započítávat do celkového hodnocení a jede se už tento víkend v Milovicích.


tagy: , , , ,
Like!