Report: Czech Drift Series 2013 – round 04

Letní měsíce, teplo, sluníčko, drifty, Sosnová. Tyto věci mám v posledních letech propojeny a postupně se z nich stává tradice (malinkou vyjímkou byl rok 2012, kdy se všechno akorát trochu posunulo směrem k podzimním měsícům). Letos tradice pokračovala, protože se v půlce července opět sjelo do Sosnové požehnané množství jedinců hovořících různými nářečími a jazyky, za účelem prozkoušení slova „drift“.

Czech Drift Series 2013, Nissan S14,5, Sosnová, Marcin Wittchen

A to jak v čistě fonetickém podání, tak i v řádném prověření jeho reálného významu. Předposlední kolo Czech Drift Series přilákalo kromě českých jezdců i závodníky z Německa (stejně jako v předešlých letech byl totiž závod spojený s IDS), Polska a Švýcarska. Avizované německé špičky, v podobě Patricka Ritzmanna a Hountondji bros., aneb jezdců, kteří v předchozích ročnících opanovali stupínky nejvyšší, nedorazili, takže se mohla nejvíce pozornosti těšit polská drifterka Karolina Pilarczyk, s vozem, který plně odpovídá vysoké úrovni polské (ale i evropské) drifterské scény – náležitě upravená Silvie S14 s LS3 pod kapotou. Mně možná ještě o trochu více bavila „skromně“ vypadající červená S14,5 Marcina Wittchena a další polská S14, tentokrát Michala Rzosky, která očividně zažila už hodně, ale trať projížděla v až nesmyslných úhlech a s neprostupnou kouřovou clonou za zády. Možná to vypadá, že z německé a švýcarské návštěvy mne nic nezaujalo, nicméně opak je pravdou. Každopádně osmiválcová E21 Sandry Junginger, dvojice Skylinů R33 a R34 a čerstvě pořízený Mustang Uwe Hectora vypadaly na pohled pěkně, avšak v pohybu bylo patrné, že drifteři se svým náčiním ještě sem tam hledají společnou řeč. Tu však už dávno našel Dennis Köhler, krásně vodící parádní drobnou MX-5 – žádné velké úhly ani tuny kouře, jako spíše rychlost a ladnost. Tenhle člověk mne svým nasazením hodně bavil. Nechyběli ani kluci z Turbogarage a jejich šílená 350Z a Silvia S13. Českou reprezentaci po dlouhé době podpořili Adam Vrtílka, tradičně sedlající svou 200SX S13 a Vlasta Nezdařil, zkušeně pilotující E30 V8 alá Destruction Derby. Tomáš Kodera dovezl E30 poopravenou do podoby pick-up, na svých strojích nechyběli ani Míša Sacherová, Marco Zakouřil, Martin Mašek, Petr Týbl a řada dalších, pravidelně i nepravidelně startujících drifterů. K výše zmíněnému prostě přihoďte ještě hrstku Toyot a Nissanů, jeden Žigul, přilijte několik „éček“ v podobě E30, E36, E34, E39, E24, E32, E46 – vše v různých karoseriích a s různě nakombinovanými motory a je z toho kvalitní základ čítající padesátihlavý dav drifterů… Fajn základ pro hodně slušnou zábavu.

Czech Drift Series 2013, Mazda MX-5, Sosnová, Dennis Köhler

V pátek po shakedownu RB, o kterém jsem už psal, jsem nabral směr do České Lípy a odsud svou tradiční půlhodinovou procházkou směrem k Autodromu. Trochu jsem znejistěl, když mne už zdálky vítal ostrý zvuk čtyřválce, doprovázený detonacemi z výfuku, nicméně připisoval jsem to nějakému poslednímu testu v rámci Rally Bohemia. Špatná úvaha – začátek pátečního ježdění byl posunut kvůli soukromé akci na okruhu. Nevadí – prošel jsem servis, prohodil pár slov a rozmýšlel, kam půjdu stoupnout, abych s fotoaparátem co možná nejvíce využil podvečerní, nižší, světlo, na které jsem se také docela těšil (a jenž se nakonec ani moc neprojevilo). Po čtvrté hodině začala auta kroužit po okruhu a mně se po dlouhé době zježily chlupy – to když Standa Bezouška prvně pobídl ke smyku svou pětisetkoňovou E36 s 2JZ pod kapotou. Škoda, že jezdil jen v pátek. A tak se kroužilo, smýkalo, driftovalo; ti, co byli prvně, se učili trať, další si jen užívali. A já také. V sobotu už přišla na řadu vážnější část, aneb kvalifikace, kterou jsem bohužel nestíhal celou, ale po dopolední části mne to ani moc nemrzelo (kecám, mrzelo mne to celkem hodně). No a co se dělo v neděli, můžete vidět u Ondry na blogu. Ještě doplním výsledky: street vyhrál Martin Mašek (E34), díky čemuž mohl s předstihem slavit letošní mistrovský titul v této kategorii, první místo v PRO ukořistil, již zmiňovaný, Marcin Wittchen (S14,5), z českých zástupců vystoupal nejvýše Marco Zakouřil (E34 V12). Poslední kolo Czech Drift Series 2013 se koná v půlce září na Masarykově okruhu v Brně.

tagy: , ,
Like!