Report: Czech Drift Series 2013 – round 05

Poslední závod sezóny 2013 domácího mistrovství Czech Drift Series zavítal, stejně jako v předchozích letech, na asfalt brněnského Masarykova okruhu. „To nejlepší nakonec?“ No…

Brno slibovalo slušnou zábavu – již od začátku to vypadalo na adekvátní vyvrcholení našlapané sezóny. Ve startovce figurovalo kolem pětatřiceti závodníků z pěti různých zemí, mimo letošních stálic třeba Karolina Pilarczyk (S14 LS2) nebo Jan Baláž (R34). Po dlouhé pauze, vzniklé opravami a přestavbami svých drift speciálů, se šířila zpráva o účasti bratrů Bezouškových (E36 2JZ + E30) – byť pouze teoretická. V kategorii Street se o titulu rozhodlo už v předchozím závodě, ve své první kompletní sezóně jej získal Martin Mašek (E34), nicméně mistr třídy PRO na svou korunovaci ještě čekal.

Trať byla stejná jako v předešlých ročnících, takže pro celé její přehlédnutí stačilo stát na divácky vděčném „Stadionu“. Pro připomenutí – start na mostě, za rovinkou dvojice navazujících pravých (sledovaný úsek začínal na nájezdu do druhé), krátká rovinka na přehoz do ostřejší levé, po výjezdu z levé následoval přímý úsek se dvěma přehozy a nakonec typická brněnská kombinace – levá do pravé.

Vrásku na čele mi vytvořil pohled do harmonogramu. Ze třech dní závodního víkendu Masaryk Racing Days bylo pro drifty vyhrazeno 30min v pátek, 90min v sobotu a konečně 210min, rozdělených do dvou sekcí, v neděli. Zkráceně řečeno: hodně málo času.

Dorazil jsem až na neděli, smířil se s absencí Karoliny Pilarzcyk i Jana Baláže, dozvěděl se o nutnosti dojezdit kvalifikaci, protože se v sobotu odjela pouze část a z toho vycházela i úprava programu – nedělní dopolední část se musela smrsknout a připojit k odpolední sekci. Takže v první sekci kvalifikace (namísto Street battlů z TOP16), ve druhé dohromady zkrácené battly kategorie Street z TOP8 a od TOP16 až k finále třídy PRO (původně měly být pouze PRO battly).

Oslabený organizátorský tým odstartoval kvalifikace krátce před devátou. Vybral jsem si závěrečnou kombinaci zatáček levá pravá a přes počáteční pochyby konečně naplnil své přesvědčení, že brněnský Automotodrom trůní na vrcholu „driftovacích míst“ České republiky. Už první průjezdy mi připomněly, jak krásně vypadají drifty v Brně. Velmi slušnou formu ukázali slovenští závodníci, ačkoliv ve zkrácené kvalifikaci byl problém naplno projevit potenciál na první-druhou dobrou.

V rámci exhibice se alespoň bezstarostnými jízdami odprezentovali bratři Bezouškovi. Auta se dostala na hodně slušnou úroveň, tak snad bude příští sezóna úspěšnější, než ta letošní.

Po hodině a půl driftování se slovo předalo zpátky čisté stopě a tak bylo možné vyplnit čekání na další dávku dýmu sledováním formulí, Radicalů, smečky speciálů GT v čele s Pagani Zonda a Saleenem a řadou dalších.

Anebo se stále držet driftů, jen desetkrát zmenšených.

Odpolední sekce začala před třetí hodinou tradičním představením jezdců. Následovaly battly, z časových důvodů Street i PRO dohromady, navíc bez ohledu na návaznost – prostě když byli na startu závodníci, kteří spolu měli jet battle, tak jeli. Největší odvahu a nasazení v tandemech prokazovali zahraniční jezdci, ale i mezi českými se našlo pár takových, jež se nenechali zahanbit.

Smutné ukončení sezóny zažil jeden z adeptů na titul třídy PRO, liberecký Marco Zakouřil – porouchaný dvanáctiválec jeho E34 znamenal stop nadějím na opanování letošní sezóny.

Detailněji se mi průběh ani moc nechce popisovat. Dílem proto, že jsem z něj byl docela dost zmatený a měl problémy se zorientováním, jestli se jede osmi-/ čtvrt-/ semi-/ finále; dílem proto, že ani veškeré zkracování nepřispělo k tomu, aby aspoň finále proběhlo plnohodnotně a o pořadí na prvních čtyřech pozicích tak místo formátu rozjížďka-battle-battle s vyměněnými pozicemi rozhodl pouze jeden battle.

Závěr byl nakonec tak vyhrocený, že došlo i na diskvalifikaci z prvního místa třídy Street (konkrétní vyjádření zatím nevyšlo, nicméně obě strany mají svou verzi příběhu). Absurdní mi na tom všem přišlo, že veškerý shon byl jen proto, aby se po driftech na okruh vydaly už jenom historické závodní vozy na krátkou demonstrační jízdu. Street vyhrál Martin Mašek (E34) namísto diskvalifikovaného Vlasty Nezdařila (E30), druhé místo připadlo Michalu Reichertovi (E30), třetí Davidu Cibulkovi (E36). Ve třídě PRO vystoupal na nejvyšší stupínek, a pojistil si tak mistrovský titul, Tomáš Kodera (E30 Pickup), se stříbrem a pozicí vicemistra se musel spokojit Marco Zakouřil (E34 V12), bronz bral Adam Vrtílka (200SX S13).

Celkově závod v Brně vyhrál Marian Nikš (E36 Pickup) před Tomášem Koderou (E30 Pickup) a Ivanem Vlčkem (E36). Jen doufám, že tak divnou náladu a rozladění, jako jsem měl při odjezdu, jsem si vybral na hodně dlouho dopředu. Pořádně jsem si ji spravil až o dva týdny později v Polsku, ale o tom příště. Každopádně myslím, že české drifty mají na víc a věřím, že tohle zaškobrtnutí nebylo nic jiného než výjimka potvrzující pravidlo.

tagy: , ,
Like!