Report: Czech Drift Series 2014 * 01 Most

Drifteři mívají zimní spánek o trošku delší. Po pozdním probuzení je tak nutné protáhnout kosti a pustit se do pořádné akce. Most. Czech Drift Series. První závod. Tuzemští „drift addicted“ už vědí.

Czech Drift Series 2014, Autodrom Most, CDS,

Původně se mělo začínat závodem v Praze, ale kvůli komplikacím kolem zajištění místa proběhl ve stejném termínu „pouze“ trénink v Sosnové. Méně aut a překrývající se termíny s jinou akcí mně nepřesvědčili, do Mostu jsem se ale těšil, ostatně jako jakýkoliv jiný rok. Startovní listina sice neskrývala výrazná překvapení (aspoň ne pro toho, kdo sleduje dění kolem CDS pravidelně), řada otazníků však mohla vyvstávat kolem tratě závodu. Ta se rozdělila na dva celky – pro skupinu PRO zůstala vyčleněná tradiční pasáž pod „Matadorem“, zato skupina Street měla úsek vymezený v zadní části okruhu. Důvody pro separaci sice nebyly úplně jasné a jezdci Streetu se díky nim (a špatné informovanosti pořadatelské obsluhy okruhu, která zprvu odmítala pouštět diváky na zadní tribuny) potýkali během dne s malým zájmem, nicméně příslib organizátora Aleše Síly zněl, že se jedná o zkoušku řešení závodů na příští rok – co se bude dít však neprozradil. Další změnou bylo, že se trať kategorie PRO jela v opačném směru než je zvykem, tzn. do kopce.

Czech Drift Series 2014, Autodrom Most, CDS,

Počet startujících byl před závodem velkou-malou neznámou. Mezi přihlášenými figurovala řada jmen, ale z celkového počtu jsem byl trochu nesvůj – ještě pár dní před startem se ve startovce nacházela dvacítka závodníků, z větší části streetaři. Příjezd na Autodrom do Mostu však zahnal chmury. Jako vždy dorazila ještě řada jezdců, kteří v listině nebyli. Pod Matadorem se tedy prohánělo dvanáct aut, na zadní pasáži driftovalo asi dvacet vozů.

Czech Drift Series 2014, Autodrom Most, CDS,

Nebe nevypadalo úplně optimisticky, při pohledu do krajiny šlo lehce rozpoznat, kde zrovna prší, ale během tréninků se přírodní zvlhčování okruhu ještě vyhýbalo. Na začátek jsem se věnoval kategorii PRO – jednak z natěšení na „vyšší třídu“, hodně mě zajímalo i klasický úsek v opačném směru. Drifteři si s osaháváním nedělali velké starosti a už od začátku hledali (a nacházeli) úspěšný recept na ladné průjezdy. Velmi zákeřným se ukázal nástřel do první zatáčky a následný přehoz do druhé. Na absenci kačírku v první zatáčce totiž doplatil už během první půlky tréninků Láďa Bezouška (E30), ale jeho auto se z kontaktu se svodidly oklepalo vcelku rychle a zanedlouho jezdilo dál. Hůře dopadl Petr Mühlau (S14a), který svou Silvii po kontaktu se svodidly odstavil a v závodu nepokračoval. Ale nebyl jediným jezdcem skupiny PRO, jemuž den nevycházel podle představ. Během tréninkových a kvalifikačních jízd vypověděla technika službu řadě dalších jezdců, byť se u nich jednalo o technické problémy a ne o poruchu karoserie. Do battlů tak postoupil půltucet jezdců. Vedle navrátivších se bratrů Bezouškových (E30 + E36 2JZ) to byl ještě Marco Zakouřil s čerstvě postavenou přeplňovanou M5 E39, Kryštof Kokoška (RX-7), Moritz Höfer (M3 E46) a Vlasta Nezdařil se sériovou 540i E39, která však do battlů postoupila s velkým hendikepem v podobě uvařeného motoru.

Czech Drift Series 2014, Autodrom Most, CDS,

Na kvalifikaci jsem zamířil mrknout na streetaře. Trať nebyla tak rychlá a i přes techničtější pasáže nabídla hodně pěkné pokoukání. Smůlou bylo, že s mým příchodem dorazil i prudký liják, naštěstí však netrval moc dlouho a moc dlouho netrvalo ani zpětné vysušení asfaltu. Pěkné a vyrovnané průjezdy předváděli jako vždy Petr Týbl (AE86) a Míša Sacherová (E30), v dobrém světle se ukázal i Kai Griebel z Německa (S14). Premiéru za volantem na CDS si s dalšími odbyl i Josef Šíma se staronovou S14,5 z DoriftoGrarage nebo Jiří Janeček s netradičním drifterským náčiním v podobě Mercedesu. Kvalifikaci ovládl německý host, druhé místo vybojoval Marcel Baláž (E36), třetí skončil David Cibulka s jedním z nejsilnějších aut skupiny Street – přeplňovanou E36. Po kvalifikaci jsem zamířil zpět ke třídě PRO a úplně mi uniklo, že i streetaři jeli nakonec battly, takže jen dodám, že se na stupních vítězů ukázali stejní jezdci jako po kvalifikaci, akorát v jiném pořadí. Davidu Cibulkovi zůstal bronz, Kai Griebel se musel spokojit se stříbrem, protože jej z nejvyššího stupínku sesadil Marcel Baláž.

Czech Drift Series 2014, Autodrom Most, CDS,

Ale ještě předtím proběhlo představení jezdců na trati skupiny PRO a battly závodníků z této třídy. Šestice jezdců měřila své síly srdnatě, nepřekvapivě byl alfou i omegou finále výkon jejich speciálů. Vlasta Nezdařil (540i E39) dotlačil vůz do tandem battlů, kde se však uvařený agregát ještě zadřel, u druhé jízdy navíc Vlastovi nevyšel přehoz do druhé zatáčky a díky mohutnému agrodriftu podlehl Moritzi Höferovi (M3 E46). V další jízdě nastoupil Láďa Bezouška (E30) proti Marco Zakouřilovi (M5 E39), který podobnou chybou jako Vlasta Nezdařil přišel o možnost postoupit do dalších bojů a v premiérovém startu pokřtít auto vítězstvím. Oba tyto tandem battly se konaly mezi podobně výkonnými vozy. Zato hned následující jízda přinesla nečekaný výsledek, to když Standa Bezouška (E36 2JZ) po první vítězném battlu, přehnal své snažení a za výrazně méně výkonným vozem Moritze Höfera (M3 E46) nezvládl udržet svůj speciál v driftu a několikrát musel srovnat, zatímco německý jezdec neagresivní jízdou postoupil do finále. V tom stanul proti Láďovi Bezouškovi (E30), který vzešel vítězně z vyrovnané rozjížďky s Kryštofem Kokoškou (RX-7). Zástupce DriftRacing.cz už neudělal podobnou chybu jako jeho bratr a i díky dysfunkci techniky soupeře (Mo Höferovi upadl během finálové jízdy pedál plynu) urval první místo. Třetí místo nakonec získal Standa Bezouška. Druhý závod Czech Drift Series 2014 zavítá za hranice k německým sousedům a pojede se 23. – 24.5. na Lausitzringu.

Czech Drift Series 2014, Autodrom Most, CDS,

tagy: , ,
Like!