Report: Rallye Praha Revival 2015 // Václavák

Pátek. Cesta z práce. Centrum Prahy. Hromada lidí. Burácení motorů. Závodní auta. Svatý Václav… Moment… Burácení motorů závodních aut tu nebývá tak často. Asi se chvíli zdržím.

Zase taková náhoda to nebyla. O startu Rallye Praha Revivalu 2015 na pražském Václavském náměstí jsem věděl už dlouho. Tím, že jsem měl být v pátek v Praze v práci, vzal jsem s sebou fototechniku a kolem sedmé hodiny večerní dřepěl kousek před startovním obloukem v prostřední části náměstí. V minutových intervalech pak zpod oblouku vyjížděly jednotlivé závodní vozy a razily si cestu zvídavým publikem. Rostoucí zájem o dění ve startovním prostoru šel skvěle vycítit z nadšení diváků, stejně jako z ucpávání průjezdového koridoru nedočkavými jedinci. Bezprostřednost podtrhovaly snad už jen pravidelně projíždějící tramvaje.

Znalejší diváci rozpoznávali i legendy rallysportu za volantem a dávali to hlasitě najevo. Mezi startující technikou přitahovaly pozornost čistokrevné rally speciály, ať už Talbot Sunbeam, Fordy Sierra nebo řada závodních škodovek. Snad největší ohlas vzbudila – již tradičně – Lancia 037 Rally ze stájí Giuseppe Volty, ačkoliv v mé hlavě čněl nejvýraznější otazník po průjezdu drobného vozu, velice podobného Alpine A110.

Pohled do startovní listiny mi vyrovnal mou neznalost – Simca CG 1200s. Aspoň že jsem rozpoznal francouzský design. Dřepění před obloukem se mi po chvíli omrzelo, tak jsem trochu měnil místa a poté šel projít předstartovní prostor, kde se po hodině a půl startování skrývala ještě polovina závodníků, čekajících na svůj čas. Bylo fajn procházet, hledat a nacházet zajímavá auta, ačkoliv jsem se nejvíce upínal k tuzemské a italské produkci. Prostě Lanciu Betu nevidíte každý den, stejně tak Alfu Romeo Giulii TI Super. Jsem rád za každý takový svátek motoristické historie, zvláště když je předkrmem k dvoudenní akci, která je spíše fajn výletem než závoděním na desetiny. Pořadatelům za to patří velký dík!

tagy: , , ,
Like!