Feature: SHATSU AE86 no.1 / zemosh

Díky focení nových trik jsem se konečně dokopal k tomu nazout kola, co jsem si na Corollu přivezl z Japonska už před pár měsíci. Už mě omrzelo cpát všechno do auta, takže i koupení letních gum se trochu protáhlo. Ano, 20. října je trochu pozdě, ale v létě prostě nebyl čas. :) Když už se fotilo, tak jsme Honzu zneužili i k nafocení samotnýho auta s tím, že o něm něco sepíšeme, což mi teď přijde těžší než jsem čekal. Na to jak dlouho ho mám a co všechno jsem do něj nasypal je to celkem obyčejná hachi, většinu peněz totiž sežralo udržení jí při životě.

Takže takhle, přes videa na Youtube jsem se dlouhým dohledávámím dozvěděl, že to malý uječený auto, co po okruhu spíš bruslí než že by agresivně pálilo gumy, se jmenuje AE86. V Annonci žádný nebylo, na mobile.de taky nic, jenom kámoši od rallye ho prý párkrát zahlídli na severských erzetách. Přesto jsem ho prostě potřeboval a zařekl se, že od první výplaty, byl jsem tou dobou ještě na střední, budu šetřit a jednou bude moje. A tak jsem si už téměř před čtyřmi roky dal k vánocům tuhle orezlou skartovačku na výplaty.

Protože se mi hachi vyložene líbí v podstatě vším od zevnějšku přes palubku po sedačky, neměl jsem nikdy tendenci vyhazovat interiér, nasazovat křídla a podobný dorifto nesmysly, díky kterým vetšina 86 končí jako nedodělané projekty někde na zahradě pod plachtou.

Většina úprav je tak způsobená spíš tím, že sériové díly se nedají sehnat, jako třeba catback, který jsem koupil kvůli tomu že, původní zrezlý výfuk jsem urval o šutr na cestě k chalupě. Mimochodem díky stavu cesty jsem vylil i naložený maso, takže za sedačkou řidiče by podlaha neměla pár let zreznout. Podvozek byl taky už pár let mimo, tak jsem po radě československého hachi guru Stquena koupil žluté Koni tlumiče a o něco nižší Apex pružiny. Světlá výška není sice moc cool, ale nakonec mi celkem vyhovuje. Poslední úprava, která by vás mohla zajímat je přední Cusco vzpěra. Slyšel jsem na její funkci spoustu názorů, ale řek bych, že je celkem znát.

Na závěr už zbývá jen napsat, že veškerý import dílů zajistili kluci z Garage5. A taky bych rád VELMI PODĚKOVAL našemu mechanikovi Radkovi „yhcov“ Vochozkovi, protože bez něj bych na autě nic neudělal a vlastně by už asi ni nejezdilo. Tak dik ve :)

Specs: Švýcarský kouki Levin hatchback s MAP motorem, odstraněný katalyzátor, žluté Koni longstroke tlumiče, Apex pružiny, Work Spirit 33 kola (14×6.5″ ET+5) a Avon ZV3 gumy (185/60), Cusco vzpěra předních domků tlumičů, noname catback výfuk z Japonska s JASMA známkou, volant Nardi Torino Classic Silver, zadní kouki „whiteline“ světla.

tagy: , , , , ,
Like!