Galerie: Škoda 720

Úvod splněn,co dál?.. V úvahách mi pomohl jeden obrázek, který jsem před krátkou dobou viděl na facebooku, resp. tady v sekci relax. Jednalo se o nákres vozu Škoda 720.
Škoda 720

O autě se nebudu dlouze rozepisovat (někteří už to za mně udělali dříve a lépe), tak jen ve stručnosti – prototyp z konce 60. a začátku 70.let, návrh karoserie Giorgetto Giugaro (ItalDesign), podél nad přední nápravou řadový čtyřválec OHC, pohon zadních kol, sedan měl mít dvě motorizace – 1,3l (63k, čtveřice předních světlomatů) a 1,5l (81k, dvojice př. sv.), hmotnost 1130kg. Auto se nakonec nedostalo do sériové výroby (prý) kvůli financím, ačkoliv pro škodovku pracující designéři o pár let později využili nemálo stylistických prvků při redesignu, v té době, a pro danou třídu, už zastaralé koncepce.

Fotografie vznikly dva roky nazpět jako praktická část mé bakalářské práce, zabývající se historií reklamní fotografie automobilky Škoda, přičemž celá brožura čítající 24 stránek, byla koncipována jako idea, jak mohl vypadat prospekt k tomuto vozu.

Ještě něco málo k fotografování – jeden celkový pohled na vůz mi trvalo nasvítit a nasnímat zhruba 4hodiny, každý vyobrazený detail asi půl hodiny. Kompletace v počítači pak znamenala přibližně pětinásobek těchto časů. Fotografování probíhalo ve veřejném depozitáři Škody v Mladé Boleslavi. Auto se odtud nehlo, takže vyznění snímku je docíleno buďto svícením (detaily) nebo montováním do fiktivních (tříčtvrteční pohled na příď) a reálných prostor (tříčtvrteční pohled na záď). Jak jsem již zmiňoval, ve finále vznikla brožurka, ze které tady prezentuji nadpoloviční většinu a přidávám buďto nepoužité záběry (interiér), něco málo z přípravy scén a několik záběrů, které jsem si udělal jen tak mimochodem…

Škoda 720

tagy: , ,
Like!