Feature: Trochu jiná Impreza STi

Když se u nás řekne Impreza nebo Evo, tak si všichni představí zablácený auto s půl metrovou světlou vejškou. To je samozřejmě dobře, protože letět bokem ve sto šedesáti lesem je jeden z největších zážitků, na jaký obyčejný smrtelníci jako my můžou dosáhnout. Je to ale i trochu škoda, protože tyhle čtyřkolky dokážou nakopat všem prdel i v dalších disciplínách.

Stačí se podívat třeba na HKS CT230R, který roky kralovalo na okruhu v Tsukubě. A nebo třeba na celou Evo a STi scénu ve Státech, kde je drtivá většina z nich doma na okruzích a šotolinové RZ jich vidí minimum. No a v Japonsku se dokonce najde pár šílenců, kteří s nima jezdí bokem i mimo šotolinové okresky. A jednu takovou Imprezu si tady ukážeme.

Pokud patříte k těm zarytějším příznivcům ohazování diváků blátem na RZtách, tak vám tohle STi přestavěný na zadokolku určitě připadá jako naprostá pitomost. Proč zbytečně rozebírat dobře fungující čtyřkolku, když je na světě (a tuplem v Japonsku) tolik povedenejch aut s pohonem zadku? Zkuste se ale na tohle auto podívat trochu s odstupem a zjistíte, že to vlastně není taková hloupost…

… nebo teda aspoň mě osobně to tak připadá. Nevím totiž jak vy, ale mě už dost dlouho vrtalo hlavou jaký to asi je mít klasickou zadokolku s boxerem pod kapotou. A dokud si Toyota a Subaru nevymyslely GT86, tak jsem s nějakou takovou stavbou Imprezy víceméně počítal. Tyhle starý Subaru se mi nikdy nějak extrémně nelíbily, ale už jen kvůli tý technice jsem to potřeboval mít.

No a soudě podle ohlasů na novou 86 a BRZ to asi nebude tak špatná kombinace. Ale zpátky k téhle GDB z prefektury Ibaraki. Nečekejte žádné divoké úpravy, její majitel se striktně drží pravidla „keep it simple“, za což má od nás velkej palec nahoru. Na druhou stranu když vám stačí jen výfuk a boost controller na přesáhnutí hranice 300 koní, tak ani žádné extrémní úpravy pod kapotou nepotřebujete.

K nerezovému výfuku GP Sports je (na naše poměry překvapivě) přimontován i sportovní katalyzátor HKS, který vypovídá o tom, že jsou Japonci přece jen o něco šetrnější k okolí než my. Co se přestavby na RWD týče, z majitelova blogu se dá vyčíst jen „zesílený středový diferenciál“, což mě osobně nic moc neříká. Pokud Imprezám trochu rozumíte, klidně se o tom rozepište v komentářích. V zadním diferenciálu se zabydlel 2way samosvor Cusco a blatníky vyplňují 18″x9″ velké Advany AVS Model 5.

Auto se po letech různě vyvíjelo a jak asi vidíte na fotkách, tak jedna z posledních evolucí obnášela i nový lak, který Impreze vysloužil přezdívku „driftující tank“. A nemyslete si, že je to jen nějakej bastl co jakš takš funguje. Svému majiteli pravidelně vyjíždí poháry v různých lokálních soutěžích. Stačí se podívat na některý z jeho onboardů a uvidíte, že to asi nejede tak špatně.

tagy: , , ,
Like!