Report: Valašská Rally 2012

Jaro přichází, sezóna začíná. I když vlastně – jak která… Sám mám nejraději ty, které jedou pořád dál a prostě se jen přečíslí do dalšího ročníku. Velký (MMČR)  i malý (MČR Sprintrally) mistrák jsem sice v posledních dvou letech trochu zanedbával, mnohdy prostě proto, že mi to nevycházelo časově, anebo z rozmrzelosti nad jeho stavem,  ale na letošní tradiční Valašskou rally jsem měl neutuchající potřebu vyrazit.
Vlček-Lasevič, Peugeot 206 Kit Car

Nakonec jsem si musel trochu poupravit časový harmonogram v kontextu pátku, ale po nedlouhém zamyšlení mi přišlo, že budu mít příjemnější pocit ze zachycení ruchu ve večerním servisu než z pokusů udělat pořádné fotky u RZ. Nehledě na to, že noční hemžení v servisu po první etapě je z fotografického pohledu hodně příjemná věc a přišlo mi fajn přiblížit lidem toto prostředí ve fotogalerii věnované pouze jemu (fakt je ten, že mi to časově opět nevycházelo a v pátek jsem stíhal jen servis, ale proč to říkat hned, že).

Následující den už se šlo do všeho naplno a tak jsme ráno s kamarády vyrazili na dvojici úseků (Puntík a Santov), s vidinou stihnout dva průjezdy každým úsekem a s obavami, zda bude vše probíhat dle harmonogramu. Erzety jsme znali nebo alespoň tušili, jak to bude kde vypadat, takže jsme automaticky počítali s variantou vyhnout se diváckým místům – překvapivě proto, že všude je moc lidí a, co mi vadí mnohem více, také akreditovaných fotografů. Ne že bych proti nim něco měl, jenom nemám rád, když procházím záběry po odjeté soutěži a ve fotogaleriích nalézám stejné nebo velmi podobné snímky od různých fotografů.

První místo byla parádně přehledná trojice pravých zatáček v kombinaci s dvěma levýma, která fotograficky nebyla úplně to pravé, ale dobře se na to koukalo. Další místa už nebyla tak přehledná, ale aspoň se tam toho dělo o trochu víc – minimálně co do pohybu zvířat na trati nebo nadlehčování aut díky „katování“. Na poslední erzetu jsem risknul místo, kde se mělo skákat, ale ne moc a tak jsem byl po prvním autě příjemně překvapen leteckými možnostmi závodních speciálů. Celkově se tak jednalo o zdařilou soutěž a ani počáteční problémy s harmonogramem neměly v sobotu pokračování. A z vítěství se radovali Honza Kopecký s Pavlem Dreslerem na tovární Škodě Fabia S2000, následovaní posádkami Kresta-Gross (Škoda Fabia S2000) a Pech-Uhel (Mini Cooper S2000 1,6T). Nejrychlejší z „méně upravených vozů“ v rámci bývalé skupiny N4 byli Orsák-Šmeidler (Mitsubishi Lancer EvoIX) na šestém místě, u dvoukolek to pak byli Černý-Kohout na Citröenu DS3 R3T na čtrnáctém místě. Další závod MMČR, spojený s Historic Vltava Rally, se pojede 19.-21.4. v prostředí Šumavy…

Bujáček-Omelka, Mitsubishi Lancer EvoIX

tagy:
Like!