Zahozeno: P.Tune Racing 964Turbo

Když jsme na facebooku sdíleli fotku jedné části okruhu Ebisu plné odložených a zapomenutých aut, tak se spoustě z vás nechtělo věřit, že jsou Japonci svá auta schopni takhle zahodit. Dělají to ale často a nechávají hnít někdy i mnohem dražší stroje, než jen odriftované vraky. Stačí se podívat na tuhle odhozenou monstrózní 911 Turbo, kterou jsme v Japonsku viděli na vlastní oči.

Jestli se vám nezdá titulek a už se nám chystáte v komentářích vynadat že je to 993, tak ještě počkejte. Taky jsem si lámal hlavu s tím, jak někdo může odhodit vzácnost jakou je 993 GT2, ale po chvilce hledání po netu se ukázalo, že jde opravdu o přestavěnou 964 Turbo. Pocházela z dílny P.Tune Racing sídlící jen o pár ulic dál a byla ovešená díly za takové částky, že by se za to dala bez nadsázky pořídit opravdová Cupová 993.

Podvozek Aragosta, který mají mimochodem v lásce i Rauh Welt, vyjde v konfiguraci s 10 a 14 kg/mm pružinami na sumu kolem sto tisíc. Sada třídílných, 18 palcových, 9.5″ a 11″ širokých Work Meister vyjde na jen o něco málo méně. Máme za sebou jen dva díly a už jsme na sumě, za kterou se dá pořídit AE86 ve vynikajícím stavu.

Motor podle všeho nijak extrémní není, ale se svým na míru dělaným výfukem, HKS sáním a externí wastegate a 720cc vstřiky by neměl mít problém dostat se s výkonem až ke hranici 400 koní. No a pak tady máme samozřejmě obrovskou sumu za celolaminátový bodykit, světla, lak, karbonové křídlo… A pak už jen stačí auto zaparkovat před domem a dvacet let na něj nesáhnout.

Důvodů proč taková auta hnijí po celém Japonsku může být spousta, ale v drtivé většině případů jde o peníze. Jak asi víte, pořídit si tam takové auto je až dvakrát levnější oproti našim končinám, ale jeho provoz naopak stojí řádově víc. Cena samotné STK (zvané „shaken“) je mezi 25 až 50 tisíci, ke které se ještě připočítá daň z váhy auta až za 5 až 10 tisíc a povinné ručení za zruba 8 až 10 tisíc. A každý rok musíte platit daň za automobil, která se pohybuje od 3 do 15 tisíc korun. A jako bonus musíte při koupi auta v drtivé většině případů vlastnit parkovací stání, které musíte při registraci doložit. A hádejte na kolik takové stání v přeplněných japonských městech vyjde…

tagy: , ,
Like!